British Council si Phenomenon Media au lansat ieri o revista de cultura urbana, atitudini si idei, adresata tinerilor, realizata de sase studenti si intitulata "Oricum".
Cei sase tineri, cu media de varsta de 20 de ani, au pornit "Oricum" de la
British Council si Phenomenon Media au lansat ieri o revista de cultura urbana, atitudini si idei, adresata tinerilor, realizata de sase studenti si intitulata "Oricum".
Cei sase tineri, cu media de varsta de 20 de ani, au pornit "Oricum" de la publicatia omonima pe care o parte din echipa de acum o edita in liceul "George Cosbuc".
"Vom fi autentici, vom reflecta realitatea asa cum o vad tinerii, ii vom face pe oameni sa rada, le vom prezenta informatii de foarte buna calitate si vom contribui la dezvoltarea spiritului antreprenorial al grupului nostru tinta", afirma creatorii revistei: Razvan Crisan, Ina Ghita, Cosmin Pojoranu, Ovidiu Gitlan, Ioana Ceausu si Silvia Stanescu. Pentru ei, ultimii doi ani au reprezentat o perioada de efort sustinut, in care au invatat cum se face un plan de afaceri, au gandit un numar pilot si, cel mai important, au invatat sa lucreze in echipa. Disponibila din 11 noiembrie la distribuitorii din licee si facultati, la magazinele partenere si pe Internet (la www.oricum.ro), la pretul de 5 lei, revista "Oricum" se vrea "un mic ghid de supravietuire in jungla urbana", adresandu-se tinerilor intre 15-25 de ani, cu spirit critic, constienti de ceea ce se intampla in jurul lor, avizi de nou si bun. Intr-un format glossy special, cu un tiraj initial de 5000 de exemplare lunar, "Oricum" dedica peste 60 de pagini evenimentelor urbane, muzicii si divertismentului, vietii scolare, artei grafice, designului urban si high-tech-ului.
Razvan Crisan, managerul executiv al revistei, a declarat ca lansarea "Oricum" a fost precedata de realizarea unui plan de afaceri ce a inclus efectuarea unui studiu de piata, cu ajutorul GfK Romania.
"Potrivit acestui studiu, cei 600 de tineri chestionati au impartasit ideea noastra ca generatia tanara are nevoie de o altfel de revista, care sa contina informatii reale, despre lumea lor, despre viata din Bucuresti. Asta ne si propunem: sa fim autentici, sa reflectam realitatea", a spus Crisan.
Fondurile necesare realizarii, tiparirii si distributiei revistei provin in mare parte de la realizatorii revistei, in timp ce British Council a contribuit cu aproximativ 30%.
Moses Anibaba, directorul British Council, a explicat implicarea institutiei in proiectul "Oricum" prin faptul ca a fost foarte impresionat de entuziasmul, creativitatea si profesionalismul tinerilor. "Am fost foarte incantat sa cunosc niste tineri atat de talentati. Daca la varsta lor as fi fost de acest nivel, as fi schimbat lumea", a conchis Moses Anibaba.
Razvan Crisan, Ioana Ceausu si Silvia Stanescu au participat acum doi ani la programul "Liderii Mileniului trei" (LMT), un program in "arta de a conduce", oferit liceenilor din Romania de catre British Council si Fundatia CODECS pentru Leadership, cu acordul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului. In 2001, cateva licee din Romania au primit o invitatie de a adauga materiilor traditionale un set de discipline mai tinere, mai putin riguroase, in haine mai colorate, reunite sub tema "Arta de a conduce": comunicare, lucru in echipa, autocunoastere, solutionarea conflictelor, managementul diversitatii si al schimbarii. Programul, de care au beneficiat pana acum aproximativ 4000 de tineri din intreaga Romanie, a contribuit la dezvoltarea unui model educational nou, bazat pe spirit antreprenorial, initiativa privata, dezvoltare si afirmare individuala, intr-un joc de echipa cu castigul reciproc al partenerilor. (L.I.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.