Infiintata in regim de franciza cu doar 15 luni in urma, compania Dale Carnegie Training Romania isi doreste o contributie activa la dezvoltarea pietei de servicii de training din tara. Toti cei opt specialisti romani, atestati conform standardelor i

Infiintata in regim de franciza cu doar 15 luni in urma, compania Dale Carnegie Training Romania isi doreste o contributie activa la dezvoltarea pietei de servicii de training din tara. Toti cei opt specialisti romani, atestati conform standardelor internationale, au o experienta de 13 ani pe piata de training din Romania.
Prezent la conferinta de presa organizata ieri, David Fagiano, Directorul de operatiuni al Dale Carnegie & Associates, a explicat interesul pe care compania pe care o reprezinta il are fata de Romania. "Dupa 15 ani in care tara s-a confruntat cu trecerea de la mostenirea unei conceptii economice comuniste la o economie de piata, dar mai ales in perspectiva aderarii la Uniunea Europeana, Romania a devenit o piata extrem de interesanta". Cererea de servicii de training a crescut uimitor in ultima perioada de timp, atat din punct de vedere calitativ, cat si din perspectiva calitatii acestor programe. Intrarea pe piata a marilor companii multinationale a dus la nevoia crescuta de externalizare a programelor de training, dar si exigente din ce in ce mai mari din partea clientilor companiilor de training, apreciaza specialistii romani. La momentul actual, termenul de globalizare economica este atat de des folosit incat de cele mai multe ori se trec cu vederea unele implicatii ale sale.
"Economiile mondiale au devenit deja un singur motor, dar cei care cunosc procesul de functionare al acestuia stiu ca atunci cand un piston urca, celalalt trebuie sa coboare", explica David Fagiano. Cresterea consumului intr-o anumita regiune din lume duce implicit la scaderea resurselor din celelalte colturi ale pamantului. In acest context, cand se vorbeste frecvent de exodul de capital uman, Dale Cargenie Romania isi propune sa aplice modelul american in Romania. "In Statele Unite s-a pastrat visul de a deveni milionar, si datorita acestui fapt, SUA a fost capabila sa atraga capital uman. Acest model trebuie aplicat si in Romania. Trebuie sa fim capabili sa pastram un vis", a declarat David Fagiano, care s-a declarat uimit de dorinta romanilor de a obtine succes. Programele companiei, desi respecta principiile de baza ale Dale Carnegie, sunt adaptate la specificul local al fiecaruia dintre cele 75 de state in care sunt prezenti. Si asta, sustin oficialii companiei, din dorinta de a nu ceda tendintei de pierdere a identitatii nationale o data cu integrarea in mecanismele economiei globale.

Piata de training autohtona este estimata la circa 11 milioane de euro

Piata de training autohtona este in acest moment de aproximativ 11 milioane de euro, in timp ce investitia mondiala in programe de training este de 62 de miliarde de dolari, apreciaza reprezentantii din Romania ai firmei de specialitate Dale Carnegie.
Potrivit datelor privind piata locala detinute de Dale Carnegie Training Romania, bugetul mediu alocat de companii programelor de pregatire a angajatilor se situeaza in jurul nivelului de 80.000 de euro, pentru cel putin 15% dintre firmele de pe piata. "Datele sunt estimative, deoarece in Romania nu s-au facut inca studii temeinice in acest domeniu. Piata este destul de fragmentata din punct de vedere al nivelului competitiei.
In momentul de fata, in Bucuresti sunt 40 de firme de consultanta, iar dintre acestea 20% sunt internationale. Ca o comparatie, in Budapesta, in 1994 erau peste 100 de firme de training", spune Gini Coman, director de vanzari al Dale Carnegie Training Romania. "Bugetele se orienteaza de regula catre programele de training pentru angajatii din pozitiile de top si middle management - 80% din buget pentru 20% din angajati", explica Gini Coman. In prezent, cele mai solicitate programe sunt cele de dezvoltare a competentelor de management al vanzarilor, a abilitatilor de lucru in echipa, a competentelor de leadership si de Customer Service.
Reprezentantii Dale Carnegie spun ca, recent, a crescut si cererea pentru programele de dezvoltare a abilitatilor de prezentare. "Companiile sunt preocupate de crearea unui climat intern in care sunt promovate creativitatea si participarea angajatilor la succesul organizatiei. Acest lucru contribuie la fidelizarea angajatilor si impune dezvoltarea competentelor de leadership ale intregii echipe", a mai declarat David Fagiano.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.