Noul tramvai parizian, care va intra in serviciu in decembrie 2006, a efectuat prima sa calatorie prin sudul capitalei Frantei, la aproape 70 de ani de cand a disparut de pe strazile Parisului, relateaza Mediafax. Spatios si silentios, garnitura de t
Noul tramvai parizian, care va intra in serviciu in decembrie 2006, a efectuat prima sa calatorie prin sudul capitalei Frantei, la aproape 70 de ani de cand a disparut de pe strazile Parisului, relateaza Mediafax. Spatios si silentios, garnitura de tramvai care a efectuat calatoria de proba l-a avut la bord pe primarul socialist al Parisului, Bertrand Delanoe. Primarul capitalei franceze a sustinut inca de la inceput proiectul reintroducerii tramvaiului, chiar daca acesta nu a fost agreat de parizieni de teama ca lucrarile la linii ar putea perturba traficul. Atunci cand va incepe sa circule in mod regulat, in decembrie 2006, tramvaiul electric parizian va fi cel mai utilizat din Europa si va deservi cel putin 100.000 de calatori zilnic. Costul proiectului a fost evaluat la suma de 200 de milioane de euro. Ideea introducerii unei noi rute de tramvai, denumita T3, a aparut atunci cand orasul Paris si-a depus candidatura pentru a gazdui Jocurile Olimpice din 2012. Proiectul a fost lansat mai ales pentru ca autoritatile doreau sa le ofere turistilor un tur al orasului cu tramvaiul.
Tipul de garnitura de tramvai ales sa circule in metropola franceza are 49 de metri lungime, 304 locuri, dintre care 78 de scaune, si este dotat cu cele mai recente descoperiri ale tehnicii. Tramvaiul a disparut de pe strazile din Paris in 1937, din cauza succesului inregistrat de metrou, a cresterii utilizarii autobuzelor de catre calatori si, nu in ultimul rand, din cauza cresterii traficului rutier. Prima linie de tramvai a fost inaugurata la Paris in 1854. In perioada sa de glorie, in anii t20, tramvaiul parizian acoperea un traseu cu o lungime totala de 700 de kilometri, parcurgand Parisul si imprejurimile capitalei franceze si transportand peste 700 de milioane de calatori pe an. Tramvaiul a reaparut in suburbiile pariziene in 1992, unde exista in prezent rutele T1 si T2. (D.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.