Compania CFR Calatori va fi divizata in opt societati regionale, aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, iar noile firme vor putea fi privatizate, in cazul in care statul va decide sa renunte la controlul as
Compania CFR Calatori va fi divizata in opt societati regionale, aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, iar noile firme vor putea fi privatizate, in cazul in care statul va decide sa renunte la controlul asupra unitatilor de transport feroviar public.
Infiintarea celor opt societati comerciale de transport feroviar de calatori - Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Galati si Constanta - a fost decisa de Guvern printr-o hotarare adoptata la 11 august.
Capitalul social al noilor firme se va constitui prin preluarea unei parti din patrimoniul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori, in baza unui protocol care va fi incheiat in termen de 3 luni.
Actiunile emise de societatile regionale vor putea fi cotate la Bursa si tranzactionate liber pe piata de capital. Totodata, firmele pot fi privatizate, iar statul va putea sa pastreze pachetul majoritar de actiuni.
Fiecare dintre cele opt societati va putea vinde active doar cu acordul Ministerului Transporturilor si fara a afecta privatizarea firmei.
Firmele vor primi, de la bugetul de stat sau bugetele locale, diferentele dintre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice si costurile de transport, la care se va adauga o cota de profit intre 3 si 5%.
Societatile vor avea bugete proprii, iar obiectul de activitate este efectuarea transportului de calatori in trafic regional, lucrari de intretinere si reparatii, precum si transporturi de posta, militare, penitenciare si altele, in vagoane specializate.
Actionarul unic al firmelor va fi statul roman, ale carui drepturi si obligatii vor fi exercitate prin Ministerul Transporturilor.
Raporturile dintre cele opt firme si Ministerul Transporturilor vor fi stabilite in baza unor contracte valabile pe o perioada de patru ani. Contractele vor cuprinde numarul de trenuri care vor circula, indicatorii de calitate, facilitatile de calatorie aprobate, precum si metodologia de calcul si sumele necesare acoperirii serviciul public social, ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul autoritatilor publice si costurile de transport.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.