Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca posibilitatea schimbarii traseului coridorului IV european este un semnal negativ pentru integrarea in Uniunea Europeana a Romaniei si o lovitura pentru mediul de afaceri.

Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca posibilitatea schimbarii traseului coridorului IV european este un semnal negativ pentru integrarea in Uniunea Europeana a Romaniei si o lovitura pentru mediul de afaceri.

Presedintele grupului crestin-social din Parlamentul European, Markus Ferber, a criticat noua politica din domeniul infrastructurii rutiere propusa de Comisia Europeana, atragand totodata atentie ca recentele planuri transeuropene ar putea ocoli teritoriul Romaniei.
Comisia Europeana a infiintat in aceasta vara o noua agentie, care urmeaza sa accelereze realizarea unor proiecte rutiere transeuropene. Prin noua politica europeana, autoritatile de la Bruxelles doresc sa initieze o strategie coerenta fata de viitorii sai vecini. Noua strategie ar putea propune, in locul coridorului IV, o noua axa, care trece de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, iar apoi se bifurca spre Grecia, respectiv Turcia. Astfel, vestul si sudul Romaniei, precum si nordul Bulgariei sunt excluse din traseu.
"AOAR considera ca simpla enuntare a unei astfel de reorientari in domeniul vital al infrastructurii europene constituie un semnal de avertizare extrem de serios pentru autoritatile romane, legat de evolutia procesului de integrare europeana", precizeaza oamenii de afaceri.
Reprezentantii AOAR considera ca "Guvernul Romaniei are obligatia morala si politica de a cere cu maxima urgenta si fermitate clarificarea pozitiei oficialilor europeni vizand deciziile politice ce pot afecta procesul de integrare a Romaniei la 1 ianuarie 2007".
"Credem ca schimbarea traseului coridorului IV pe directia Belgrad - Sofia reprezinta o importanta lovitura data mediului de afaceri din Romania, dar si un semnal ce poate viza politica si calendarul de integrare al tarii noastre, cu implicatii majore pentru economie in urmatorii ani", mentioneaza oamenii de afaceri. AOAR considera ca in procesul de integrare europeana exista obligatii ce trebuie respectate atat de Romania, cat si de Uniunea Europeana.
Potrivit AOAR, oamenii de afaceri considera ca prioritara regandirea infrastructurii rutiere romanesti si realizarea in urmatorii 5-7 ani a unor autostrazi de nivel european care sa asigure, la nivel minimal, cel putin o legatura normala si economica intre regiunile istorice ale Romaniei.
"AOAR considera ca este nerational si neeconomic sa fie concediati mineri, acordandu-se multiple venituri compensatorii si in acelasi timp sa se construiasca anual doar cateva zeci de metri de tuneluri, in conditiile in care, numai asa-numitul drum european de pe Valea Oltului inghite de peste 30 de ani miliarde de lei in investitii pe an, pentru modernizare, intretinere si reparatii, rezultatul fiind ca, la prima ploaie sau ninsoare mai puternica, acest drum sa fie scos din circulatie", afirma in final oamenii de afaceri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.