In acest weekend, pilotii sunt pusi in fata unui circuit pe care nu l-au experimentat decat in jocurile video. Dupa ce in sezonul trecut s-a facut loc circuitelor din Bahrain si China, acum a venit randul intampinarii a inca unui circuit nou-nout - I

In acest weekend, pilotii sunt pusi in fata unui circuit pe care nu l-au experimentat decat in jocurile video. Dupa ce in sezonul trecut s-a facut loc circuitelor din Bahrain si China, acum a venit randul intampinarii a inca unui circuit nou-nout - Istanbul Otodrom, Turcia.

Desenat de Herman Tilke, creatorul pistelor din Malaezia, Bahrain si China, circuitul este unul plin de caracter. La fel ca si Spa Francorchamps, doar ca mult mai accentuat, Istanbul Otodrom are nu mai putin de patru planuri de nivel, si deci multe urcusuri si coborasuri. Istanbul va fi orasul care va gazdui cel de-al treilea circuit al carui sens de parcurgere este antiorar; 14 viraje (6 la dreapta, 8 la stanga), o pista destul de lata (15 metri in medie), o linie de start-sosire de 655,5 metri, cel putin trei oportunitati reale de depasire si vaste spatii de degajare, vor face din cursa de la Istanbul una reusita.
In septembrie 2003 a fost pusa prima caramida la constructia circuitului la Istanbul. In prima luna a acestui an peisajul general era deja gata; 27 de ingineri, 1.450 de muncitori si 140 de masini si camioane au lucrat 21 de ore pe zi pentru satisfacerea deadline-ului; aria totala a circuitului este de 2.215.000 de metri patrati. Dincolo de pregatirile pentru desfasurarea sesiunilor de antrenamente, a calificarilor de maine, precum si a cursei de duminica, principala preocupare a organizatorilor este legata de masurile de securitate pe care autoritatile din Turcia sunt obligate sa le asigure in contextul: evenimentele cu caracter terorist care au avut loc chiar in urma cu trei saptamani. Astfel, nu mai putin de 7.000 de agenti de protectie au fost mobilizati pentru asigurarea securitatii maxime.
Liderul clasamentului, Fernando Alonso (Renault), se pregateste sa urce din nou pe podium, chiar daca in ultima etapa, la Hungaroring, a fost de nerecunoscut prin prisma prestatiei sale modeste. Nu este exclus ca si de aceasta data McLaren Mercedes sa nu reia traditia problemelor tehnice, iar Renault sa dovedeasca inca o data ca este echipa care stie sa profite atunci cand Kimi Raikkonen sau JP Montoya au probleme tehnice. Cu toate acestea, McLaren Mercedes pune la dispozitia pilotilor sai cea mai rapida masina la momentul actual, iar beneficiul imens adus de cea de-a treia masina in antrenamentele libere va insemna mai mult decat pana acum un avantaj cert. La fel, Toyota a fost in Ungaria si mai mereu pe parcursul intregului sezon in puncte. Ca si cei de la McLaren, japonezii beneficiaza de acelasi avantaj: al treilea pilot in antrenamentele libere.
Anul trecut, Ferrari si BAR Honda au fost echipele care parca s-au descurcat peste medie pe noile circuite introduse, dar Scuderia n-avea rival in 2004, iar BAR nu-l mai poate trimite al treilea pilot in sesiunea de antrenamente.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.