Reluarea transportului public pe liniile preorasenesti ar fi posibila numai daca actuala legislatie este modificata, a declarat, ieri, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, raspunzand astfel unei solicitari ce i-a fost adresata, duminica, d

Reluarea transportului public pe liniile preorasenesti ar fi posibila numai daca actuala legislatie este modificata, a declarat, ieri, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, raspunzand astfel unei solicitari ce i-a fost adresata, duminica, de secretarul general al PNL, Dan Motreanu.
Potrivit unui comunicat remis, duminica, de Biroul de presa al PNL, Dan Motreanu cere primarului general al Capitalei, Adriean Videanu, sa studieze posibilitatea redeschiderii liniilor RATB din Ilfov.
"N-ar fi lipsit de interes pentru domnul deputat Motreanu sa mai citeasca un pic si legislatia. Practic, nu municipalitatea este cea care a retras transportul din judetul Ilfov, ci legislatia in vigoare nu permite RATB-ului sa desfasoare activitatea de transport in Ilfov, dat fiind faptul ca este transport interjudetean", a precizat Adriean Videanu.
Primarul general al Capitalei a facut referire la Ordonanta Guvernului 86/2001, act normativ care reglementeaza transportul public local. "RATB-ul nu poate circula in Ilfov, potrivit acestei ordonante, deoarece traseele depasesc granita administrativa", a mai spus Videanu.
Edilul-sef al Capitalei a precizat ca municipalitatea este deschisa reluarii transportului pe liniile preorasenesti si are capacitatea sa o faca, in termen de trei zile chiar, insa numai daca este asigurat cadrul legal pentru aceasta activitate.
"Daca Autoritatea Rutiera Romana si Consiliul Judetean Ilfov rezolva aceasta problema de legislatie, municipalitatea este pregatita, asa cum am mai spus, sa reia transportul in trei zile, in judetul Ilfov", a mai spus Videanu.
Secretarul general al PNL, Dan Motreanu, deputat de Bucuresti, a ridicat problema redeschiderii liniilor preorasenesti ale RATB in discutia primei sedinte a Consiliului National de Conducere a Aliantei DA, desfasurata ieri, la care urma sa participe si primarul general al Capitalei, Adriean Videanu (PD). La ora inchiderii editiei, nu fusese comunicata, inca, nici o decizie.
Potrivit comunicatului PNL, desfiintarea liniilor preorasenesti afecteaza zeci de mii de persoane din Ilfov care fac naveta zilnic in Bucuresti si care nu au alta posibilitate de deplasare la serviciu. Renuntarea la liniile RATB preorasenesti vine in contradictie cu proiectul de transformare a Capitalei si a zonelor limitrofe intr-o metropola occidentala, proiect initiat de parlamentari de Bucuresti ai Aliantei PNL-PD, se mai arata in comunicat. Cele 68 de linii de transport in comun care faceau legatura intre Bucuresti si localitatile limitrofe din Ilfov au fost desfiintate la inceputul lunii iulie. Reprezentantii Consiliului Judetean Ilfov sustin ca decizia municipalitatii privind desfiintarea liniilor preorasenesti aduce mari deservicii pentru aproximativ 160.000 de locuitori ai judetului, nevoiti sa plateasca dublu pentru o calatorie spre sau dinspre Capitala.
Desfiintarea liniei RATB care asigura deplasarea a aproximativ 2.000 de salariati pe Platforma de Fizica Magurele a starnit protestul sindicatului cercetatorilor, afiliat la CNSLR-Fratia. Afectati de decizia municipalitatii sunt si studentii Facultatii de Fizica a Universitatii Bucuresti, care, in prezent, nu beneficiaza de nici o facilitate din partea operatorilor privati.

Dragos Anastasiu, presedintele ACPR si Touring Eurolines: Intoarcerea la RATB este imposibila

Dragos Anastasiu, presedintele Asociatiei Carausilor Particulari din Romania (ACPR) si al grupului "Touring Eurolines" nu isi poate explica motivele care stau la baza cererii PNL. In opinia sa, reluarea transportului public pe liniile preorasenesti este imposibila, nu numai pentru ca trebuie modificata legea, ci si pentru ca ar trebui anulata o licitatie publica, adjudecata de operatori privati, si atribuirea traseelor, care s-a facut pe o perioada de trei ani, si care a avut la baza investitii private majore.
"Cursele preorasenesti au fost efectuate, pana acum doua saptamani, in mod ilegal de catre RATB. Acesta primeste subventii de la Primaria Bucuresti si de aceea nu poate efectua legal curse in afara localitatii. In plus, aceste curse au in general pierderi la RATB in valoare de 800 de miliarde de lei anual, conform unei declaratii primite de la Primaria Bucuresti. Acesta este motivul pentru care s-a organizat o licitatie publica pentru cursele preorasenesti, la care RATB, ca regie de stat, nu a avut dreptul sa participe. Licitatia a fost castigata de firme private de transport, care acum doua saptamani au inceput cursele", a declarat, pentru "Curierul National", Dragos Anastasiu.
Omul de afaceri a precizat, de asemenea, ca majorarea tarifelor a fost mai mult decat modica (in medie, de la 12.000 la 15.000 de lei pentru un bilet).
"Transportul actual nu mai este subventionat, statul nu are decat de castigat din acest lucru, conditiile de transport sunt mult mai bune, pentru ca licitatiile au fost castigate de firme care au investit multi bani in mijloace de transport. Intoarcerea la RATB este imposibila, nu numai pentru ca ar trebui modificata legea, dar ar trebui anulata si o licitatie publica si atribuirea traseelor, care s-a facut pentru trei ani si care a avut la baza investitii majore private. O anulare a acestei licitatii ar prejudicia masiv firmele implicate si statul, care acum are numai de castigat, ar plati si despagubiri si ar relua o activitate care a fost generatoare de pierderi", a precizat presedintele ACPR. Cu toate ca nu a putut estima valoarea pietei in cauza sau a eventualelor pierderi generate de o astfel de decizie, intrucat transportatorii privati sunt prezenti pe aceasta piata de doar doua saptamani, Anastasiu a afirmat ca este vorba "despre achizitia de mii de mijloace de transport facuta de firmele private in vederea preluarii acestui transport preorasenesc".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.