Teodora Batu, Bucuresti: Pentru sumele incasate de catre administrator si femeia de serviciu trebuie sa se plateasca un impozit catre Administratia Financiara. Nu stim insa cine trebuie sa plateasca impozitul respectiv, noi, asociatia, sau angajatii
Teodora Batu, Bucuresti: Pentru sumele incasate de catre administrator si femeia de serviciu trebuie sa se plateasca un impozit catre Administratia Financiara. Nu stim insa cine trebuie sa plateasca impozitul respectiv, noi, asociatia, sau angajatii nostri?Si unii si altii. Difera doar procentele. Angajatului ii revine impozitul pe venit, CAS-ul, contributia pentru sanatate si aceea pentru somaj. Asociatia, adica angajatorul plateste la randu-i CAS, contributie pentru sanatate, somaj, fond de risc, plus un procent pretins pentru serviciile Inspectoratului teritorial de munca. Procentele, care sunt diferite pentru angajat si angajator, se regasesc in Contul fiscal. Pentru amanunte adresati-va administratiei financiare a sectorului in care locuiti.
Mandita Pop. Bucuresti: Sunt obligate asociatiile de proprietari sa suporte cursurile de pregatire in vederea obtinerii atestatului de catre administratori? Pentru ca, iata, la noi administratorul ne-a incarcat la cheltuieli, mai mult a afisat lista de plata fara semnatura si stampila presedintelui.
Plata de catre asociatie a cursurilor de pregatire in vederea atestarii era posibila doar daca se hotara astfel in adunarea generala, avand in vedere activitatea anterioara a acestuia si faptul ca era cea mai indicata persoana pentru functia respectiva.
Afisarea listei de plata fara semnatura presedintelui este o incalcare a prevederilor actelor normative, care se cere de urgenta discutata in comitetul executiv. Este posibil ca o astfel de abatere sa conduca la retragerea atestatului de catre emitent la sesizarea presedintelui comitetului executiv, implicit la imposibilitatea mentinerii in functie a persoanei respective.
Vasilica Olanescu, Bucuresti: Este corecta cumularea retributiei administratorului cu aceea privind plata personalului pentru curatenie?
Daca s-a facut o astfel de cumulare s-a procedat gresit, deoarece cheltuielile pentru administratie se repartizeaza in functie de cota-parte de proprietate a fiecarui detinator de spatiu de locuit sau cu alta destinatie, iar cheltuielile pentru curatenie, in functie de numarul de persoane.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.