Sunt multe cazuri in care angajatii care si-au pierdut sau si-au schimbat locul de munca au probleme cu cei pentru care au lucrat. Sub diverse pretexte, acestia din urma nu vor sa le inapoieze cartile de munca sau daca o fac, nu au operat nici o modi
Sunt multe cazuri in care angajatii care si-au pierdut sau si-au schimbat locul de munca au probleme cu cei pentru care au lucrat. Sub diverse pretexte, acestia din urma nu vor sa le inapoieze cartile de munca sau daca o fac, nu au operat nici o modificare, asa cum ar fi trebuit. in urma numeroaselor sesizari telefonice primite la redactie, legate de acest subiect, va prezentam cateva reguli pe care trebuie sa le urmati pentru a evita eventualele probleme.
in primul rand, pentru a nu avea neplaceri legate de cartea de munca, cel mai bine este sa va luati masuri de precautie si sa o predati pe baza unui proces verbal.
Potrivit specialistilor Inspectoratului Teritorial de Munca Ilfov (ITMI), este bine de stiut ca angajatorul este obligat sa va restituie si actele originale in baza carora s-au facut inscrierile in carnetul de munca. Unitatea angajatoare poate pastra doar copiile acestor documente, certificate pentru conformitate cu originalul si vizate de serviciul de personal.
Ca sa evitati eventualele probleme legate de pierderea, ratacirea ori degradarea documentelor depuse in original la societatea angajatoare, reprezentantii ITMI va sugereaza sa intocmiti un proces verbal de predare-primire, atat la predarea documentelor de catre angajat unitatii angajatoare, cat si la predarea lor de catre angajator titularului.
Pe langa obligatia restituirii documentelor originale catre titulari, angajatorii mai au si alte indatoriri fata de salariati.


Acestia trebuie sa intocmeasca noilor angajati carnetul de munca in cel mult 30 de zile de la incadrare;


De asemenea, in termen de 15 zile angajatorul trebuie sa inscrie in carnetul de munca orice modificare intervenita in executarea contractului de munca;


Tot in termen de 15 zile angajatorul trebuie sa inscrie in carnetul de munca si schimbarile intervenite in ceea ce priveste starea civila, pregatirea scolara si pregatirea profesionala a titularului. Acesta din urma e obligat, de asemenea, sa prezinte actele care atesta astfel de schimbari, in termen de 15 zile de la producerea lor.
in cazul in care aveti necazuri cu fostul angajator, legate de cartea de munca, puteti face sesizare la inspectoratele teritoriale de munca din orasul in care aveti domiciliul, institutii care se ocupa de acest gen de probleme.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.