Cercetatorii australieni au anuntat recent descoperirea unui puternic agent anticancerigen in ananas. Acest lucru ar putea conduce la crearea unui nou medicament impotriva acestei boli, transmite AFP. Oamenii de stiinta de la Institutul de Cercetare Medicala din Queensland (QIMR) au aratat ca experimentele lor s-au concentrat asupra a doua molecule de bromelaina, un extras derivat obtinut din cozile de ananas zdrobite folosite in procesele industriale. Una dintre molecule, CCZ, stimuleaza sistemul imunitar al corpului uman pentru a distruge celulele canceroase, in timp ce a doua, CCS, blocheaza o proteina numita Ras, a carei actiune e esentiala in 30% din formele de cancer.

Doua proteine pot bloca dezvoltarea unor tumori

Tracey Mynott, cercetatoare la institutul din Queensland, a aratat ca echipa avea intentia sa verifice efectele derivatului asupra materiilor biologice.
"Cautand acesti compusi, am gasit proteinele CCS si CCZ si am descoperit ca acestea pot bloca cresterea unei game largi de tumori, inclusiv la san, la plamani, la colon si la ovare", a declarat cercetatoarea intr-un comunicat.
Desi teste clinice nu se vor organiza imediat, Tracey Mynott a aratat ca potentialul pe care il prezinta cele doua molecule e imens. "Modul cum actioneaza moleculele CCS si CCZ este diferit de actiunea oricarui medicament folosit in prezent. Ele reprezinta de fapt o maniera absolut noua de a trata boala", a declarat ea.
Un studiu de doi ani privind siguranta acestor substante a fost deja lansat si daca acesta va avea rezultate pozitive, Institutul va cauta un partener comercial in vederea realizarii testelor clinice pe oameni.

Libertatea