Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV) si Departamentul de Comert Exterior din Ministerul Economiei si Comertului au finalizat primul document strategic complex din industria vinului romanesc, care cuprinde directiile de dezvoltare ale sectoar
Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV) si Departamentul de Comert Exterior din Ministerul Economiei si Comertului au finalizat primul document strategic complex din industria vinului romanesc, care cuprinde directiile de dezvoltare ale sectoarelor cu potential ridicat de export.
Documentul face parte dintr-un proiect de elaborare si management al unei Strategii Nationale de Export in parteneriat public privat, coordonat de Departamentul de Comert Exterior din cadrul Ministerului Economiei si Comertului. Proiectul, care cuprinde directiile de dezvoltare ale sectoarelor cu potential ridicat de export, va fi supus, in luna august, unei largi dezbateri, aprobat de Consiliul de Export si inaintat guvernului sub forma unei hotarari de guvern. Vinul se afla in topul produselor exportate de Romania (locul trei in grupa produselor agroalimentare), aducand in tara 26,24 milioane dolari in 2004, ceea ce inseamna cu 3,2 milioane dolari mai mult decat in 2002, respectiv un sold al balantei comerciale de 22,85 milioane dolari.
Strategia de export a sectorului viti-vinicol romanesc cuprinde atat viziunea stategica si obiectivele sectorului, cat si masurile si resursele necesare implementarii acesteia, fiind fundamentata pe o analiza complexa a lantului valoric. Metodologia care a stat la baza elaborarii strategiei reprezinta cel mai actual instrument de acest tip la nivel mondial, fiind pus la dispozitie de catre International Trade Center Geneva.
PNVV si Departamentul de Comert Exterior au colaborat la realizarea acestui document strategic cu producatori si exportatori de vin, reprezentanti ai mediului academic, precum si ai Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, concretizand in forma teoretica modalitatea prin care vinul romanesc isi poate mentine si dezvolta durabil pietele externe.
Strategia de export pune in valoare potentialul pe care vinul romanesc il are la export, bazat pe faptul ca, in mod traditional Romania este o tara viticola care beneficiaza de conditii pedoclimatice deosebite.
Trebuie insa avut in vedere ca suprafata viticola din specia vitis vinifera s-a injumatatit in ultimii 15 ani, iar calitatea plantatiilor, datorita varstei si modului in care au fost intretinute, este actualmente foarte proasta. In plus, problema fundamentala a vinului romanesc la export este lipsa de imagine. In proportie foarte mare, vinurile romanesti aflate pe rafturile Europei sunt vinuri din segmentul low.
Schimbarea de imagine este un proces in etape pe filiera produsului - de la materia prima - strugure - pana la produsul finit - vin imbuteliat, etape, ce fac subiectul strategiei de export pentru urmatorii patru ani.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.