Patronatul Comerciantilor si Producatorilor de Piese Auto din Romania (PCPAR) a acuzat, miercuri, societatea Automobile Dacia ca incearca sa monopolizeze piata de piese auto pentru vehicule Dacia, prin campaniile publicitare anticontrafacere.
Patronatul Comerciantilor si Producatorilor de Piese Auto din Romania (PCPAR) a acuzat, miercuri, societatea Automobile Dacia ca incearca sa monopolizeze piata de piese auto pentru vehicule Dacia, prin campaniile publicitare anticontrafacere.
Micii producatori de piese auto afirma ca sunt afectati pe nedrept de campaniile anticontrafacere.
Potrivit reprezentantilor patronatului, spoturile publicitare difuzate sugereaza ca doar piesele cu logo-ul societatii de la Pitesti ar fi vandute legal, desi exista mai multi producatori autorizati care fabrica componente certificate. "Vom sesiza Consiliul Concurentei cu privire la publicitatea agresiva a Dacia Renault, care afecteaza interesele Intreprinderilor Mici si Mijlocii din domeniu, solicitand, in egala masura, implicarea Consiliului National al Audiovizualului pentru modificarea spotului publicitar care induce in eroare cumparatorul sugerand ca doar piesele produse de uzina Dacia sunt omologate de Registrul Auto Roman", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, presedintele PCPAR, Ion Glisca.
Potrivit lui Glisca, PCPAR va solicita Registrului Auto Roman (RAR) si Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) sa emita un comunicat de presa in care sa precizeze ca intre piesele de schimb produse si ambalate la Dacia Renault si cele care sunt produse si comercializate sub marca proprie de catre Intreprinderile Mici si Mijlocii independente nu exista diferente de calitate si conformitate, daca au fost omologate conform legii. In plus, organizatia va cere autoritatilor sa implementeze un sistem de monitorizare a importurilor de piese auto, respectiv infiintarea unui corp de experti specializati in depistarea contrafacerilor, avand in vedere cresterea incidentei pe piata a subansamblelor de acest fel. Potrivit reglementarilor in vigoare, piesele comercializate legal pe piata romaneasca sunt cele omologate de RAR, precum piesele constructorilor de autoturisme comercializate prin reteaua proprie in ambalaje distincte si cu logo-ul marcii, piesele furnizor - de aceeasi calitate cu cele ale constructorului, livrate de firme partenere, precum si piesele omologate produse sau importate de firme independente.
Reprezentantul PCPAR a precizat, de asemenea, ca cifra de afaceri a membrilor asociatiei, in primele cinci luni ale acestui an, s-a diminuat in medie cu 20-30% fata de perioada similara a anului trecut. Printre principalele elemente care au cauzat aceasta scadere, Glisca a mentionat strategia de marketing a concernului Dacia si politica de innoire a parcului auto prin acordarea de catre stat a primelor de casare pentru vehiculele vechi, luand in considerare ca cea mai mare parte a productiei firmelor respective este destinata modelelor Dacia din generatiile anterioare.
Pe de alta parte, reprezentantii RAR considera ca, in pofida prezentei pe piata a produselor contrafacute, in ultimul timp s-au inmultit cererile de omologare a produselor proprii din partea firmelor mici si mijlocii.
De asemenea, RAR a realizat, in luna mai, o serie de controale la producatorii de piese auto, cuantumul amenzilor aplicate fiind de 1,8 miliarde de lei.
Automobile Dacia precizeaza ca, prin intermediul campaniei publicitare "Piese de schimb de origine", difuzata incepand cu luna octombrie 2004, Dacia promoveaza utilizarea pieselor de schimb de origine, prevenind publicul asupra riscurilor folosirii de componente contrafacute.
Potrivit reprezentantilor societatii de la Pitesti, spotul promotional incurajeaza utilizarea pieselor de schimb Dacia fabricate inclusiv de catre producatorii autorizati de componente certificate RAR.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.