Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) nu a informat grupul Vinci cu privire la sistarea negocierilor pentru construirea tronsonului de autostrada Ploiesti-Comarnic si nu a raspuns in nici un fel solicitarilor adresate de gru
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) nu a informat grupul Vinci cu privire la sistarea negocierilor pentru construirea tronsonului de autostrada Ploiesti-Comarnic si nu a raspuns in nici un fel solicitarilor adresate de grupul francez, potrivit unui reprezentant al Vinci, citat de Mediafax. "In ultimele luni am trimis saptamanal cate o scrisoare oficialilor MTCT. Nu am avut nici un fel de reactie. Am aflat din presa ca se doreste renuntarea la acest proiect, asa cum a fost el negociat. Consideram ca noi am facut ceea ce aveam de facut, lucru care nu s-a intamplat si din partea autoritatilor", a declarat Olivier Legrand, directorul de proiecte in cadrul Vinci Concessions.
In aprilie 2005, MTCT a anuntat, printr-un comunicat, ca a sistat toate negocierile purtate pentru incheierea parteneriatelor public-privat pentru proiectele de infrastructura, urmand ca normele de specialitate sa fie revizuite pentru respectarea reglementarilor europene in domeniu.
Proiectul autostrazii Bucuresti-Brasov, pentru care MTCT a incheiat acorduri cu mai multe companii privind derularea lucrarilor in regim de parteneriat public-privat, va fi reanalizat, fiind posibila reluarea procesului pe baza unor oferte si a unei licitatii.
"Avem nevoie de un partener cu adevarat credibil. In plus, fazele premergatoare semnarii unui contract implica alocarea unor fonduri importante pentru noi", a spus Legrand, intrebat daca Vinci va participa la o eventuala licitatie organizata pentru proiectul autostrazii Bucuresti-Brasov.
Dupa ce MTCT a sistat negocierile pentru acest proiect, reprezentantii Vinci au anuntat ca este posibil sa actioneze in instanta statul roman, o decizie urmand sa fie adoptata pana la sfarsitul saptamanii.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat, luni, ca proiectele de parteneriat public-privat incheiate de fostul Guvern pentru autostrada Bucuresti-Brasov vor fi inlocuite de un program care va avea alte surse de finantare decat bugetul de stat, cu sume asigurate de catre institutiile europene.
Proiectul ar urma sa fie finantat cu fonduri acordate de catre Uniunea Europeana, pe de-o parte, si de un grup de finantatori, condus, cel mai probabil, de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.