Ultimele rezultate ale crash-testelor date publicitatii de catre organismul independent Euro NCAP confirma ca Renault se bucura intr-adevar de statutul "Best in class" in materie de siguranta. Megane II, Vel Satis si Espace IV se alatura modelului La

Ultimele rezultate ale crash-testelor date publicitatii de catre organismul independent Euro NCAP confirma ca Renault se bucura intr-adevar de statutul "Best in class" in materie de siguranta. Megane II, Vel Satis si Espace IV se alatura modelului Laguna II in clubul exclusivist al automobilelor care au obtinut punctajul maxim de 5 stele.
Pentru protejarea ocupantilor in cazul unui impact, Renault mizeaza pe: deformarea programata a habitaclului si retinerea pasagerilor in scaune.
Caroserie "inteligent" pliabila, habitaclu rigid, sisteme centura/airbag-uri cat mai performante: aceste elemente constituie siguranta pasiva.

Un habitaclu cu dubla protectie

Oricine a vazut o masina desfigurata in urma unui accident, avand spatele si capota "armonica".
Ceea ce se vede este spectaculos, dar nu neaparat mortal. Desi poate parea curios, o masina sigura trebuie sa se deformeze in urma unui soc.
Renault lucreaza de mult timp la deformarea programata a caroseriei spate/fata. Motivul: aceasta trebuie sa absoarba violenta socului si nu ocupantii vehiculului.
Habitaclul, care are rolul unei celule de supravietuire, nu trebuie sa se deformeze. Pentru a rezuma: un vehicul sigur trebuie sa se plieze in partea din fata si cea din spate, dar sa pastreze rigid habitaclul.
De exemplu, in cazul unei ciocniri de un perete, produsa la o viteza de 50km/h, o "masina-tanc" se va deforma cu numai 10 cm, iar soferul (suferind un impact echivalent cu 100 de ori propria sa greutate), nu va supravietui.
In cazul unei masini cu "arhitectura absorbanta", capabila de o deformare de pana la 80 de cm, soferul va suferi numai o cincime din forta de impact.

Protejarea ocupantilor in habitaclu

Al doilea aspect privind siguranta, in continua perfectionare la Renault, este dispozitivul de protectie a habitaclului in cazul unei coliziuni.
Scopul este retinerea pasagerilor pe scaune, minimizand, astfel, efectele impactului. Riscul de deces este de sase ori mai mare pentru pasagerii ejectati fata de cei care raman in scaune.
In 1993, Renault a fost unul dintre primii constructori care a introdus pretensionarea, care blocheaza centura de siguranta in cazul unei franari bruste.
Dupa numeroase optimizari, acest dispozitiv de retinere a devenit in 1997 un sistem unic format din trei elemente, cunoscut sub numele de SRP (Sistem Renault de Protectie).
- pretensionatorul, care este conectat la centura de siguranta, limiteaza avansarea corpului prin fixarea centurii peste piept;
- limitatorul de efort reduce presiunea pe care centura o exercita asupra pieptului, fiindca aceasta poate cauza accidentari grave in eventualitatea unui impact violent;
- airbag-ul, situat in volan pentru sofer si in bord pentru pasager, absoarbe impactul.

Impactul frontal

Impactul frontal este cel mai frecvent, petrecandu-se in 60% din accidente. Gustave Désiré Lebeau a inventat "centurile protectoare" in 1903, dar abia dupa 80 de ani centurile de siguranta au devenit obligatorii!
Asociate cu airbag-urile in sisteme de fixare din ce in ce mai sofisticate, ele salveaza vieti si reduc considerabil riscul ranirii.
Renault are un nivel inalt de experienta in acest domeniu si sistemele performante de protectie ce au permis ca Laguna II (2001), Vel Satis si Megane II (2002) sa fie recunoscute ca cele mai sigure in categoria lor.

Impactul lateral

Impactul lateral (30% din accidente) este cauza a 26% din accidentele mortale si 17% din accidentele grave. In acest caz, este afectat capul si toracele ocupantilor.
Renault utilizeaza un sistem combinat de airbag-uri in 2 volume, care este fixat de scaun si care acopera corpul de la cap pana la abdomen. O protectie importanta este asigurata de barele de protectie care amplifica rezistenta portierelor.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.