Marea popularitate de care se bucura fotbalul a adus acestui sport avantajele caracteristice industriilor profitabile. Aidoma unei piete in care cererea si oferta fac legea, lumea fotbalului a cunoscut o dezvoltare impresionanta, deoarece produsul sa
Marea popularitate de care se bucura fotbalul a adus acestui sport avantajele caracteristice industriilor profitabile. Aidoma unei piete in care cererea si oferta fac legea, lumea fotbalului a cunoscut o dezvoltare impresionanta, deoarece produsul sau nu a purtat, de obicei, eticheta de greu vandabil. Mai mult, spectacolul de mare popularitate a facut din fotbal suportul unei publicitati pe cat de eficiente pe atat de profitabile. La profit s-a gandit Berlusconi atunci cand a investit in industria de la Milanelo si profit a obtinut. AC Milan a facut din Forzza Italia un partid castigator si din Silvio Berlusconi premier al Italiei. Nici Abramovici nu a aruncat din plictiseala sute de milioane de dolari pe piata fotbalului. Privirea sa, aparent pierduta in gol, batea la o distanta pe care omul de rand nu o putea scruta. Abramovici a devenit personalitate mondiala, iar aceasta pozitie este si ea creatoare de profit. Reusita celor doi poate crea falsa impresie ca reteta succesului este simpla, accesibila oricui. Fals! Fiti insa convinsi ca, dincolo de granita cunoasterii noastre, se afla foarte multi indivizi care au incercat acelasi drum, dar s-au ratacit pe cai falimentare. Pentru ca pe o piata concurentiala extrem de pretentioasa nu au cautare decat produsele de buna calitate, a caror realizare consuma, in afara banilor, talent, pricepere, competente si multa seriozitate.
Berlusconi si Abramovici au reusit. Au devenit deja modele, au creat prozeliti. Si nu este rau sa avem modele, nu este rau ca ele sa creeze prozeliti. Numai ca urmarea unui exemplu nu este deloc lesnicioasa. Modelele fac victime urate in randul celor incapabili sa descifreze reteta succesului. Sunt convins ca Berlusconi si Abramovici au reusit, deoarece nu s-au lasat coplesiti de complexul genialitatii. Nu s-au considerat, vorba raposatului, multilateral dezvoltati. Au fost primii care si-au recunoscut limitele de competenta si au pus la lucru, contracost, in folos propriu si general, priceperea unor profesionisti de marca.
Transplantul dambovitean al respectivelor modele a avut rezultate jalnice. Operatia reprezinta o rasunatoare nereusita. Importatorii mioritici au apelat doar la poza de nababi, incercand sa ajunga la profit pe scurtaturile unor smecherii ieftine si natale. Abramovicii nostri, Berlusconii nostri si-au construit statui de fundul curtii pe fundatii paranoice, si-au creat armate de aplaudaci recompensate cu firimituri evazioniste si livreaza pietei performantele contrafacute ale unui fotbal falimentar. Iar cand nu avem incotro si ne expunem in competitii internationale suntem condamnati la umilinta. Produsele noastre manufacturiere sunt strivite sub crampoanele industriei de varf. Marginalii cu orgoliul sifonat cauta tapii ispasitori spre care sa lanseze grele si neaose injuraturi, dar tot ei sunt cei care, intorsi in competitiile interne, se inroleaza umil si de bunavoie in armatele de aplaudaci. In aceste conditii, nu putem trage decat concluzia ca avem fotbalul si conducatorii pe care ii furajam cu o sustinere nemeritata.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.