Banca Nationala a Romaniei (BNR) si Grupul de Presa ZIUA, cu sprijinul Realitatea TV si Radio TOTAL, lanseaza astazi, sub denumirea "ZIUA Leului Nou", o campanie de informare la nivel national privind procesul denominarii leului. Campania debuteaza a
Banca Nationala a Romaniei (BNR) si Grupul de Presa ZIUA, cu sprijinul Realitatea TV si Radio TOTAL, lanseaza astazi, sub denumirea "ZIUA Leului Nou", o campanie de informare la nivel national privind procesul denominarii leului. Campania debuteaza astazi cu o dezbatere care va avea loc la sediul BNR si va continua pana la data de 1 iulie 2005, data la care se va introduce in circulatie leul nou, cu alte sase dezbateri in cele mai importante orase ale tarii: Iasi, Cluj, Timisoara, Craiova, Brasov, Constanta. Sponsorul campaniei de informare nationala "ZIUA Leului Nou" este Banca Comerciala Romana. La dezbateri va participa intreaga conducere executiva a Bancii Nationale, respectiv guvernatorul Mugur Isarescu, prim-viceguvernatorul Florin Georgescu si cei doi viceguvernatori Eugen Dijmarescu si Cristian Popa, ministrul Finantelor Publice, Ionut Popescu, consilierul prezidential Bogdan Chiritoiu, presedintele Comisiei de Buget, Finante si Banci din Camera Deputatilor, Mihai Tanasescu, presedintele Comisiei de Buget, Finante si Banci din Senat, Varujan Vosganian, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Gratian Ghetea, presedintele CEC, Eugen Radulescu, presedintele Raiffeisen Bank, Steven Van Groningen, presedintele Citibank Romania, Witold Zielinski si alti reprezentanti ai sistemului bancar. De asmenenea, vor lua parte la dezbateri directorul geneal al Grupului de Presa ZIUA, Sorin Rosca Stanescu, directorul de programe Realitatea TV, Mihai Tatulici si Andrei Gheorghe, consultant media, Radio Total. Agenda de discutii a primei dezabateri din cadrul campaniei de informare nationala "ZIUA Leului Nou" cuprinde urmatoarele subiecte: necesitatea si avantajele introducerii leului nou; etapele denominarii monedei nationale; circulatia paralela a leului vechi si a leului nou (efecte); pericolul cresterii preturilor de la 1 iulie; modul de alimentare a bancomatelor (resurse); opinia publica despre leul nou.
Denominarea monedei nationale presupune taierea a petru zerouri din coada leului, astfel incat 10.000 de lei vechi se transforma intr-un leu nou. Noile insemne monetare vor fi prezentate de Banca Nationala in data de 20 aprilie, iar incepand de a doua zi unitatile Ministerului Administratiei si Internelor (MAI) vor distribui, in baza unui protocol incheiat de MAI si BNR, pliante si afise de prezentare a noilor bancnote si monede in intreaga tara. Banii noi vor aparea efectiv pe piata incepand cu data de 1 iulie 2005, iar cel vechi vor fi retrasi treptat, timp de un an si jumatate, pe masura ce vor fi inlocuiti cu cei noi. Dupa 1 ianuarie 2007, banii vechi vor putea fi schimbati numai la BNR sau la bancile autorizate in acest sens. Legea denominarii prevede ca preschimbarea se va face timp de trei ani, incepand cu 2007, insa banca centrala a propus Parlamentului modificarea Legii, astfel incat preschimbarea sa se realizeze pe termen nelimitat.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.