Comisia de ancheta a activitatii SRR si SRTV a continuat ieri seria audierilor angajatilor din radioul si televiziunea publice. Si de aceasta data, cei audiati s-au impartit intre sustinatori si opozanti ai actualelor conduceri. Potrivit lui George A
Comisia de ancheta a activitatii SRR si SRTV a continuat ieri seria audierilor angajatilor din radioul si televiziunea publice. Si de aceasta data, cei audiati s-au impartit intre sustinatori si opozanti ai actualelor conduceri. Potrivit lui George Astalos, consilier personal al sefului Societatii Romane de Radiodifuziune, "Dragos (Seuleanu-n.r.) este cel mai bun managar din intreaga istorie a radioului romanesc". Astalos nu i-a putut lamuri insa pe membrii Comisiei daca este sau nu angajat al radioului public, in conditiile in care locuieste mai mult la Paris, dar primeste o indemnizatie lunara de 20 de milioane de lei. Pe de alta parte, Astalos a sustinut ca asculta toate canalele postului public de radio, inclusiv Radio Romania Tineret, pe care "l-a ascultat si saptamana trecuta". In momentul in care parlamentarii din Comisia de ancheta i-au spus ca nu se poate sa-l fi ascultat pentru simplu motiv ca acesta nu mai exista, transformandu-se in Radio3 Net (care emite doar pe Internet), Astalos a spus "ca nu stie sa umble pe Internet". Pe de alta parte, fostul realizator al emisiunii "Matinal" de la radioul public, Paul Grigoriu a sustinut ca "la camera stirilor a fost cenzura". "Radioul public nu a adus imaginea realitatii, ci imaginea Guvernului", a spus Grigoriu, adaugand ca doi dintre colegii sai audiati anterior si care au criticat conducerea au primit amenintari cu tribunalul de la sefii directi. Redactorul Alexandra Andon a venit in fata membrilor comisiei cu mai multe casete, pentru a demonstra modul in care se transmiteau stirile. Astfel, potrivit Alexandrei Andon, radiojurnalul din 7 iunie 2004 (n.r.-a doua zi dupa alegerile locale) a fost deschis cu stirea "PSD a castigat alegerile la nivel national".
"Pe 15 iunie 2004, cand intreaga presa avea cap de afis declaratiile lui Gunther Verheugen referitoare la posibilitatea amanarii aderarii Romaniei la UE, aceasta a fost, pe scurt, fara voce, stirea a sasea. Radiojurnalul s-a deschis cu o stire despre Ion Iliescu, iar stirea numarul doi a fost legata de "progresele substantiale facute de Romania", o declaratie a purtatorului de cuvant al Guvernului despre o reuniune de la Luxemburg", a mai spus redactorul din radioul public. (C. EPURAN)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.