Liderii Coalitiei guvernamentale au declarat ieri, in urma unei intalniri avute la Palatul Victoria, ca nu se pune problema suspendarii proiectului construirii autostrazii "Transilvania" Brasov-Oradea-Bors, insa lucrarile vor avansa in functie de ban
Liderii Coalitiei guvernamentale au declarat ieri, in urma unei intalniri avute la Palatul Victoria, ca nu se pune problema suspendarii proiectului construirii autostrazii "Transilvania" Brasov-Oradea-Bors, insa lucrarile vor avansa in functie de banii alocati, care deocamdata sunt putini. Problema autostrazii nu poate fi un motiv pentru ruperea Coalitiei, au asigurat guvernantii. Cei mai determinati sa puna umarul la construirea autostrazii sunt politicienii ardeleni.
Liderul UDMR, Marko Bela, a declarat ieri ca lucrarile de constructie a autostrazii "Transilvania" Brasov-Oradea-Bors vor continua, dar ca vor fi sustinute cu un buget mai redus. "In Ministerul Transporturilor sunt prevazuti bani pentru continuarea constructiilor autostrazii. Intrebarea este cu cat se vor diminua acesti bani in urma rectificarii bugetare", a precizat liderul Uniunii. El a aratat ca a cerut lamuriri in legatura cu acest subiect reprezentantilor Coalitiei la intalnirea de ieri de la Guvern. "Initial, au fost prevazuti in jur de 350 sau 360 de milioane de dolari. In urma diminuarii, aceasta suma scade oricum sub 300, dar nu este tot una cum este. In jur de 200-260 va fi suma. Dar din aceasta suma trebuie sa fie platite si datoriile pentru 2004, ca Guvernul precedent ne-a lasat si datorii", a mai spus Marko Bela. In alta ordine de ieri, liderul UDMR a sustinut ca autostrada nu poate fi un motiv de rupere a coalitiei pentru ca se vor gasi solutii pentru continuarea ei. El a dat si o conotatie regionala subiectului, explicand ca autostrada poate fi cel mult perceputa ca un litigiu intre politicienii ardeleni si ceilalti, UDMR fiind sustinuta in aceasta privinta si de colegii transilvaneni din coalitia guvernamentala. Marko a spus ca dezvoltarea infrastructurii, si mai ales constructia de autostrazi, nu a fost o prioritate pentru guvernele anterioare, dar ca proiectele de acest tip trebuie sa se regaseasca cu precadere in strategiile viitoare.
Pe de alta parte, liderul PD Emil Boc a spus, tot ieri, ca subiectul autostradei nu este un motiv de tensiune in cadrul Coalitiei si ca proiectul va continua. "Dupa rectificarea de buget vom avea cel putin 213 milioane de dolari pentru a asigura finantarea autostrazii, proiectul nu va fi oprit", a mai spus Boc, adaugand ca, in acelasi timp, vor fi cautate si alte surse de finantare.
Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a intalnit, ieri dimineata, cu parlamentarii PNL, una dintre problemele abordate fiind cea a autostrazii. Conform Mediafax, Tariceanu a spus parlamentarilor ca Romania are nevoie de doua autostrazi, dar ca nu isi permite sa finanteze la nivelul maxim ambele proiecte de infrastructura. In 1997, Romania a semnat documente pentru construirea unei autostrazi pe culoarul IV european, respectiv pe traseul Constanta-Pitesti-Sibiu-Arad, proiect care a fost abandonat dupa 2000, cu exceptia unor segmente, in favoarea autostrazii "Transilvania". El a explicat ca aceasta obligatie, asumata cu multi ani in urma, trebuie onorata, finantarea sa fiind asigurata de BEI si ca acest fapt nu inseamna ca autostrada "Transilvania" va fi abandonata, ci doar ca proiectul va continua conform posibilitatilor financiare, au precizat aceleasi surse. De altfel, in ceea ce priveste autostrada "Transilvania", premierul a tinut sa arate ca Executivul nu ridica obiectii asupra traseului si ca proiectul va continua, in ritmul permis de posibilitatile financiare.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.