Ancheta in cazul celor 172 de vagoane cu benzina fara plumb, disparute in zona Garii de Vest - Timisoara - Solventul, pare sa stagneze. Desi ni s-a spus ca a ajuns la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia de Investigare

Ancheta in cazul celor 172 de vagoane cu benzina fara plumb, disparute in zona Garii de Vest - Timisoara - Solventul, pare sa stagneze. Desi ni s-a spus ca a ajuns la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia de Investigare si Combatere a Crimei Organizate, la trei luni de la eveniment, nimeni nu poate da detalii despre dosar. Interpelate telefonic, surse locale ne-au declarat ca nimeni nu le-a solicitat informatii suplimentare celor care au demarat ancheta, iar procurorii bucuresteni nu vor sa spuna nimic.
Procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie refuza sa dea informatii privitoare la dosarul celor 172 de vagoane cu benzina fara plumb, disparute in apropierea Garii de Vest din Timisoara. Cu toate ca le-am solicitat raspunsuri la intrebari punctuale, iar magistratii Directiei de Investigare si Combatere a Crimei Organizate considera ca promoveaza transparenta, eforturile noastre au fost sortite esecului.
In acest caz, nu ne ramane decat sa aratam in ce stadiu este ancheta instrumentata de politistii IGPR si de Garda Financiara.

Prima garnitura

La sfarsitul anului trecut, in urma unor informatii potrivit carora in zona Garii de Vest a Timisoarei s-ar tranzita mari cantitati de combustibil, Garda Financiara a facut cateva controale, descoperind disparitia a 70 de vagoane cu benzina fara plumb.
Ulterior, pentru ca evenimentul se petrecuse in zona Solventul, am incercat sa aflam cateva detalii despre acesta. Surse locale ne-au confirmat ca Solventul inchiriase un punct de lucru celebrului concern VGB, care, la randul lui, il subinchiriase firmei Teco Petrol Oil, societate la care trebuiau sa ajunga si vagoanele.
Administratorul societatii Teco, cu sediul declarat in Bucuresti pe Strada Prigori nr. 59, inchiriat pentru perioada 22 mai 2003 - 22 mai 2004, este cetateanul britanic Akaroglu Cuneyit, nascut in Turcia. Societatea are un capital subscris de cinci milioane de lei, dar nu are nici un punct de lucru in Timisoara.
La timpul respectiv, Akaroglu Cuneyit, suspectat de legaturi cu afacerea "Rafo", se sustragea urmaririi penale, motiv pentru care procurorii au emis, pe numele lui si al altor patru persoane, mandate de arestare preventiva in lipsa.

Alte 155,2 miliarde

Ancheta declansata in cazul celor 70 de vagoane care valorau 102 miliarde de lei i-a condus pe politisti pe un alt "fir". La jumatatea lunii februarie, Politia Romana anunta ca, tot in statia CFR Timisoara Vest a mai sosit un convoi de 102 vagoane apartinand unei societati comerciale cu sediul in Salonta, judetul Bihor.
Si in acest caz, au fost declansate verificari pentru a se stabili daca au fost sau nu incalcate normele legislatiei fiscale.
Comisariatul Regional Vestic al Garzii Financiare a inceput investigatiile, depistand astfel o noua tranzactie ilegala, in valoare de 155,2 miliarde de lei.
Din documentele de insotire a reiesit faptul ca transportul era destinat firmei Penzemax SRL, care nu avea nici un depozit declarat in Timisoara.

Vanduta pe sub mana

Tot atunci, surse autorizate ne declarau ca este foarte posibil ca benzina sa fi fost vanduta pe ascuns. O prima estimare a prejudiciului calculat de Garda Financiara indica, pentru ultimul caz, o "gaura" de 63,6 miliarde de lei, in timp ce, pentru primul, paguba la bugetul de stat se ridica la 39,3 miliarde de lei.
Personajul principal al dosarului, Cuneyit, pe numele caruia s-a emis mandat de arestare preventiva in lipsa, proprietarul celor 70 de vagoane, era acuzat de evaziune fiscala si fals intelectual.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.