La un moment dat bucurestenii care locuiesc pe bulevardul Alexandru Ioan Cuza, la intersectie cu strada Deparateanu, s-au alarmat: doi indivizi ciudati stateau cat e ziua de lunga in zona, ascunsi pe stradute laturalnice cu un caiet in mana si scotea
La un moment dat bucurestenii care locuiesc pe bulevardul Alexandru Ioan Cuza, la intersectie cu strada Deparateanu, s-au alarmat: doi indivizi ciudati stateau cat e ziua de lunga in zona, ascunsi pe stradute laturalnice cu un caiet in mana si scoteau capul de dupa un colt de casa urmarind fiecare tramvai. Ulterior, a aflat toata strada ca sunt "agenti secreti" ai RATB, platiti sa spioneze daca tramvaiele respecta in acea zona restrictia de viteza de 5 kilometri pe ora. Ce se intamplase? Mai multi cetateni din bulevardul Alexandru I. Cuza au sesizat Regia de Transport Bucuresti (RATB) ca tramvaiele care trec pe acolo produc adevarate seisme de gradul 5 sau 6 si le distrug casele incet si sigur. Specialistii regiei au verificat datele relatate. Sositi la fata locului, acestia au constatat ca trepidatiile determinate de trecerea tramvaiului erau asa cum le descrisesera petentii. S-a hotarat atunci limitarea vitezei de trecere a tramvaielor la maximum 5 kilometri pe ora, pe o distanta de 50 de metri. Dupa scurt timp cetatenii au reclamat iar ca tramvaiele trec cu viteza si le zgaltaie peretii. Atunci au fost trimisi in teren lucratori ai regiei specializati in urmarirea traficului. Treaba acestora e sa verifice daca ceea ce s-a hotarat este respectat in teren. "Spionii de tramvaie" s-au postat in zona, ascunsi pe stradute laturalnice si au urmarit cateva saptamani traficul, dupa care problema celor din Alexandru I. Cuza s-a rezolvat. "Agentii 007" ai RATB au identificat mijloacele de transport in comun care incalcau limitarea de viteza.
"Treaba noastra este sa urmarim in teren daca traficul se desfasoara in conditii normale si sa raportam imediat daca ceva este in neregula", explica Florin Bica, unul din cei 20 de slariati ai echipei RATB care reprezinta "ochii si urechile" regiei in teren. Florin a intrat in aceasta echipa cu opt ani in urma, pe cand avea varsta de 23 de ani, dupa ce a absolvit cursurile speciale pentru acest post. Ca in orice serviciu care se ocupa de culegerea de informatii, a primit un numar de cod, in cazul lui 3896 si a trecut la treaba.
Din cate spune el, pentru un asemenea post trebuie sa ai rezistenta fizica, pentru ca trebuie sa stai opt ore in picioare, sa ai atentie distributiva, sa fii discret, adica sa faci in asa fel incat soferii RATB sa nu isi dea seama ca esti acolo si chiar sa stii sa masori din ochi cu ce viteza circula un vehicul. De acest ultim aspect depinde daca soferul pe care il spionezi va lua amenda sau nu. intr-o zona cu restrictie de viteza de 5 km/h, de pilda, tramvaiul nu trebuie sa treaca mai repede decat un om care merge la pas. Restrictia de 10 km/h este sinonima cu alergarea usoara. Iar controlorii de trafic chiar merg sau alearga, usor desigur, pe langa mijloacele de transport atunci cand au dubii ca ele se deplaseaza conform restrictiei. si nu e usor sa alergi opt ore dupa masini.
O alta sarcina a spionilor este sa urmareasca ritmicitatea transportului RATB, sa urmareasca daca soferii respecta timpul de deplasare si stationare pe traseu, sa raporteze si sa ia masuri in caz de accidente in care sunt implicate mijloace RATB. Munca lor incepe la ora 5 pentru tura intai, cand se imprastie in tot Bucurestiul in intersectiile importante. Pe la orele pranzului locul lor este luat de schimbul doi. Rar, foarte rar se intampla ca soferii sau cineva din zona sa le simta prezenta.
"Cand un sofer nu respecta orarul de deplasare sau nu respecta viteza la restrictii il atentionam. De obicei nu trebuie sa luam si alte masuri. Daca nu ne asculta intocmim o nota pe care o depunem la serviciul Circulatie al regiei si atunci e mai rau", explica Florin.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.