Cu toate ca au trecut 11 zile de la data din care se pot inscrie in programul de innoire a parcului auto din Romania, producatorii, furnizorii si importatorii auto nu se grabesc sa se "infrupte" din cele 450 de miliarde de lei care urmeaza sa fie dis

Cu toate ca au trecut 11 zile de la data din care se pot inscrie in programul de innoire a parcului auto din Romania, producatorii, furnizorii si importatorii auto nu se grabesc sa se "infrupte" din cele 450 de miliarde de lei care urmeaza sa fie distribuite de catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).
Din cauza ca, pana in prezent, nici unul dintre producatorii, furnizorii si importatorii de autoturisme nu s-a inscris in programul de stimulare a innoirii parcului auto, reprezentantii AFM anticipeaza ca spre finalul datei-limita de inscrieri (2-3 aprilie 2005), angajatii institutiei vor fi nevoiti sa lucreze zeci de ore suplimentare. "Adresam rugamintea pentru toti producatorii, furnizorii si importatorii de autoturisme sa urgenteze depunerea documentatiei necesare pentru inscrierea in program", spune noul director al AFM, Mihai Toti. Dupa ce initial s-au inscris la un producator validat, proprietarii de masini "imbatranite" vor preda autoturismul spre casare, de unde vor primi un certificat.
Urmeaza apoi radierea masinii la Registrul Auto Roman, iar in final depunerea dosarului la furnizorul ales. Dosarul trebuie sa contina actul de identitate in copie al beneficiarului, certificatul de inmatriculare al autoturismului (copie legalizata), certificatul de predare in vederea distrugerii (copie legalizata), certificatul de radiere al masinii uzate (original), in cazul in care beneficiarul este mostenitorul proprietarului - actul de succesiune (copie legalizata) sau actul de vanzare-cumparare, daca proprietarul masinii uzate nu a decedat. Daca exista mai multi mostenitori in actul de succesiune, este necesara o declaratie notariala a celorlalti mostenitori care accepta ca beneficiarul sa poata beneficia de program.

Patru milioane, din fier vechi

Nu pentru orice autoturism se poate obtine prima de 30 de milioane de lei pentru ca, spune directorul Toti, "noi nu trebuie sa innoim parcul de autoturisme, ci sa urmarim imbunatatirea aerului. Un autoturism care nu functioneaza, nu polueaza atmosfera. Cu alte cuvinte, autoturismul vechi trebuie sa fie si functional. Mai precis, acesta trebuie sa contina grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul si echipamentele electronice de gestionare a functiilor (daca acestea din urma au fost prevazute in procesul de fabricare). Directorul AFM, Mihai Toti, ne-a mai declarat ca in cadrul acestui program nu este permisa achizitionarea in sistem leasing, fiind acceptate numai persoanele fizice. Trebuie precizat ca, dupa predarea masinii, proprietarii primesc, pe langa cele 30 de milioane, si o suma de bani ca in cazul unei casari obisnuite.
Dupa scaderea taxelor si eliminarea componentelor care nu sunt din fier, pentru un autoturism se pot obtine de la REMAT aproximativ patru milioane de lei.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.