Oasele fosilizate ale unei specii de crocodil preistoric, care a trait in urma cu 40 de milioane de ani, au fost descoperite pe fundul unui lac din estul Australiei, au anuntat cercetatorii, citati de pagina electronica a cotidianului francez Le Monde.
Craniile aproape intregi, o mandibula inferioara, parti din picioare, coaste si gheare de la cei doi crocodili au starnit interesul cercetatorilor care studiaza evolutia unuia dintre cei mai periculosi pradatori din Australia. "Este o descoperire importanta pentru ca aceste oase provin de la cea mai indepartata familie de crocodili, cunoscuta sub numele de Mekosuchinae - o importanta grupa de crocodili care a disparut si care a dominat in Australia", a declarat Lucas Buchanan, cercetator de la Universitatea Monash. Buchanan, primul care a identificat aceste fosile gasite in apropiere de Gladstone, in sud-estul statului Queensland, a adaugat ca aceasta descoperire permite sa acopere o perioada lipsita de informatii despre evolutia reptilelor.
"Acest specimen apartine celei mai indepartate specii din acest grup, care sustine teoria conform careia crocodilii din Australia au aceiasi stramosi".
Potrivit cercetatorului, animalul era carnivor si traia in lacuri sau rauri. "Dintii sai erau putin diferiti de cei ai crocodililor actuali, mai taiosi si mai compacti la nivel lateral, in asa fel incat puteau sa taie mai usor hrana", a mai spus el.

Curierul National