Bulevardul Trafic Greu va suferi modificari urbanisitice esentiale in urmatorii ani, zona urmand sa se transforme intr-un important centru comercial si de afaceri al Bucurestiului, a declarat Razvan Murgeanu, primarul interimar al Capitalei. "Este fa
Bulevardul Trafic Greu va suferi modificari urbanisitice esentiale in urmatorii ani, zona urmand sa se transforme intr-un important centru comercial si de afaceri al Bucurestiului, a declarat Razvan Murgeanu, primarul interimar al Capitalei. "Este fara sens sa ai o zona industriala in mijlocul orasului, pentru ca teritoriul respectiv devine, incet-incet, centrul Bucurestiului. Bulevardul Trafic Greu - care uneste Soseaua Viilor cu intersectia de la Razoare si are o distanta de peste 2 kilometri - face parte, in prezent, din zona industriala a orasului, desi se afla in centrul Capitalei, foarte aproape de sediul Parlamentului si la mica distanta de zona Unirea", a argumentat Murgeanu. In Planul Urbanistic General, zona ofera un potential important de dezvoltare urbana prin amenajarea unor sedii de birouri, centre comerciale dar si imobile de locuit. "Zona industriala Trafic Greu este marcata in Planul Urbanistic General ca pol de dezvoltare urbana, unde coeficientii de constructie sunt foarte incurajatori pentru investitori. Orasul are instrumente fiscale si instrumente urbanistice prin care sa oblige, la un moment dat, prin autoritatea publica, sa genereze dezvoltare, pentru a face zona compatibila cu locatia. Vorbim totusi de o zona situata la doi kilometri de Piata Unirii, la mai putin de cinci sute de metri de noua acropola a orasului, reprezentata prin Parlament, viitoarea Catedrala a Neamului si Ministerul Apararii", a precizat si Adrian Bold, arhitectul-sef al Bucurestilor.
Razvan Murgeanu sustine ca in prezent exista discutii cu o serie de investitori straini pentru transformarea zonei Trafic Greu, din punct de vedere urbanistic. "Sunt multumit ca cineva a cumparat Mall-ul de la Pieptanari si a inceput sa-l faca. Exista, de asemenea, oameni de afaceri puternici, companii, care sa investeasca pe zona respectiva", a mai spus Murgeanu. El si-a exprimat regretul ca fenomenul privatizarii a condus la aplicarea HG nr. 834, prin care Primaria Capitalei a fost exclusa ca operator din mecanismul investitional. "In momentul de fata se impune derularea unei operatiuni private de dezvoltare urbana", a mai spus primarul interimar al Capitalei. Fabricile Vulcan, Inox si alte constructii industriale se afla in proprietate privata, iar municipalitatea intampina dificultati, in prezent, pentru a impune o anumita linie arhitecturala a zonei.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.