Autoritatile romane si cele din Republica Moldova au declansat anchete pararele pentru elucidarea cauzelor tragediei de la Polatistea, in care doua persoane si-au pierdut viata in urma prabusirii unui elicopter in Muntii Parang. Pe de alta parte, pre
Autoritatile romane si cele din Republica Moldova au declansat anchete pararele pentru elucidarea cauzelor tragediei de la Polatistea, in care doua persoane si-au pierdut viata in urma prabusirii unui elicopter in Muntii Parang. Pe de alta parte, prefectul de Hunedoara, Cristian Marius Vladu, a declarat ca sambata au fost luate primele probe de la locul accidentului, iar primele concluzii vor fi date publicitatii in cel mai scurt timp. Vladu a afirmat ca este posibil sa fi fost vorba despre o eroare de pilotaj din cauza cetii, insa cauzele accidentului nu au fost inca stabilite.
Comisarul sef Ioan Poanta, prim-adjunct al sefului IPJ Hunedoara, a declarat ca tragedia de la Polatistea este considerata accident de munca, iar ancheta este facuta de reprezentanti ai Inspectoratului Teritorial de Munca, ai Parchetului local, ai Aviatiei Civile, dar si de specialisti de la Chisinau. Elicopterul s-a prabusit, vineri dupa-amiaza, in Defileul Jiului, in dreptul localitatii hunedorene Polatistea, intr-o zona in care echipele de interventie au ajuns cu greu. Aparatul a fost inchiriat de societatea Aviatia Utilitara 2000 SRL Petrosani, de la o firma din Republica Moldova, iar in momentul prabusirii transporta hrana pentru animalele din munti. Aparatul MI -2 era utilizat de societatea din Petrosani in baza unei licente emise de Ministerul Transporturilor la sfarsitul lunii ianuarie si care permite efectuarea unor operatiuni de cautare si salvare, dar si alte operatiuni de aviatie.
Aviatia Utilitara 2000 SRL a precizat, la randul sau, ca a inchiriat aparatul de zbor de la intreprinderea Moldaeroservice Balti, Republica Moldova. Societatea din Petrosani utiliza elicopterul in baza licentei de operare nr. 46/28 ianuarie 2005, emisa de Ministerul Transporturilor.
Aceasta licenta permite executarea unor operatiuni de salvare si cautare, precum si misiuni de aviatie generala, conform autorizatiei de Operator Aerian nr. LA/GA 028, inca valabila.
Potrivit datelor existente pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, firma a fost inmatriculata in 1999 si se ocupa cu "transporturi aeriene dupa grafic".
Supravietuitorii se simt bine
Evolutia starii de sanatate a celor doi raniti este buna. Prefectul Vladu a spus ca Valeriu Coada, pilotul elicopterului, a fost supus unui examen tomograf din care a reiesit ca nu a suferit fractura de coloana, insa are coapsele rupte si a avut o leziune toracica puternica. Potrivit comisarului sef Ioan Poanta, pilotul elicopterului are 48 de ani si s-a nascut in localitatea Cutujeni, din Republica Moldova, si are domiciliul la Chisinau. Celalalt ranit in accident, Teodor Mustata, tehnician la Ocolul Silvic Petrosani, in varsta de 42 de ani, este originar din localitatea valceana Ladesti. Anchetatorii asteapta ca cei doi sa depaseasca socul prin care au trecut pentru a-i putea audia, pilotul fiind cel care va reusi sa lamureasca intreaga situatie cu privire la cauzele care au generat tragedia. Mecanicul Valeriu Pasat, care si-a pierdut viata in accidentul de la Polatistea, avea 48 de ani si locuia la Chisinau. Cea de-a doua persoana decedata este Ioan Corbei, paznic de vanatoare la AGVPS Hunedoara, filiala Petrosani, in varsta de 58 de ani.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.