Scaderea costurilor si birocratiei pentru imprumuturile transfrontaliere,
compensata de o posibila taxa pe combustibilul utilizat pentru zborurile interne
Charlie McCreevy, comisar european al pietei interne, spera sa reformeze piata c
Scaderea costurilor si birocratiei pentru imprumuturile transfrontaliere,
compensata de o posibila taxa pe combustibilul utilizat pentru zborurile interne
Charlie McCreevy, comisar european al pietei interne, spera sa reformeze piata creditelor ipotecare prin scaderea costurilor si a birocratiei pentru imprumuturile transfrontaliere, relateaza EUobserver. Intr-un interviu acordat cotidianului britanic The Guardian, oficialul european a afirmat ca doreste sa inlesneasca obtinerea de credite ipotecare mai ieftine "peste granita" prin deschiderea pietei europene de profil, evaluata la 4.000 de miliarde de euro.
In prezent, numai unu la suta dintre imprumuturile de acest fel din Uniunea Europeana sunt realizate "peste granita". Pentru a-si indeplini obiectivul, McCreevy intentioneaza sa urmeze recomandarile (48 la numar) facute anul trecut de un grup de experti. Cu toate acestea, urmarea recomandarilor nu inseamna neaparat si o noua legislatie.
"Piata de 4.000 de miliarde de euro reprezinta 40 la suta din Produsul Intern Brut (PIB) al Uniunii Europene si liberalizarea acestei piete ar aduce beneficii semnificative consumatorilor printr-un grad sporit de inovatie in acest sector, ceea ce va rezulta in produse din ce in ce mai bune si mai ieftine", a declarat McCreevy, citat de The Guardian. Comisarul european va prezenta o propunere oficiala in
cursul acestui an. "Orice propunere va trebui sa se alature activitatii economice si cresterii", a completat Charlie McCreevy.

UE, un Robin Hood contemporan
Germania va prezenta un plan controversat ce prevede impunerea unei taxe pe combustibilul utilizat in cadrul zborurilor interne din Uniunea Europeana, anuntul urmand a fi facut in cadrul reuniunii ministrilor de Finante din UE, de saptamana aceasta. Taxa ar fi menita sa ajute la strangerea de fonduri pentru ajutorarea tarilor sarace, in special din Africa. Ideea a fost deja anuntata de liderii francezi si germani, in cadrul Forumului Economic Mondial (FEM) de la Davos, si s-a bucurat de sustinerea ministrilor de Finante din Germania, Marea Britanie, Franta si Italia, intruniti cu ocazia reuniunii G7, de la Londra. Potrivit publicatiei germane Der Spiegel, o taxa de 300 de euro la tona de combustibil ar majora cu 5-10 euro pretul unui bilet "dus" in cadrul Uniunii Europene. Mai intai de toate este nevoie, insa, de acordul de principiu cu privire la introducerea unei astfel de taxe. Publicatia germana Der Spiegel noteaza ca Irlanda s-ar putea situa impotriva acestei taxe. Potrivit tratatelor in vigoare, deciziile referitoare la taxele din Uniunea Europeana se adopta numai in caz de unanimitate de voturi.
Germania, in permanenta cautare de "exceptii"
Cancelarul german Gerhard Schroeder se va intalni, astazi, cu José Manuel Durao Barroso, presedintele Comisiei Europene (CE), tema principala a discutiei dintre cei doi fiind directiva europeana referitoare la piata serviciilor din UE. Potrivit unui articol aparut in cotidianul german Der Spiegel, Schroeder ar dori sa obtina cateva exceptii de la aceasta directiva pentru tara sa. Obiectivul este de a proteja piata germana de asa-numitul "dumping" in ceea ce priveste salariile si protectia sociala si de a stopa cresterea ratei somajului cauzata de valul de forta de munca ieftina din Europa de Est.
Directiva in cauza, menita sa liberalizeze piata serviciilor, este una dintre cele mai controversate initiative europene. Axa centrala, respectiv regula originii (ce ar insemna ca firmele pot fi infiintate in alte state europene conform reglementarilor din tara de origine), a dat nastere temerilor potrivit carora nivelul de salarizare si de protectie sociala va avea de suferit.
Saptamana trecuta, Franta (urmata la cateva zile de Germania) s-a declarat cu fervoare impotriva acestei initiative.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.