Documentarea in doi peri si putinele cunostinte de inormatica fac inca victime nevinovate in randul companiilor autohtone, cu sprijinul neconditionat al unor publicatii centrale. Nu mai departe de ieri, un oarecare cotidian isi panica cititorii, anun
Documentarea in doi peri si putinele cunostinte de inormatica fac inca victime nevinovate in randul companiilor autohtone, cu sprijinul neconditionat al unor publicatii centrale. Nu mai departe de ieri, un oarecare cotidian isi panica cititorii, anuntandu-i ca vor fi nevoiti sa achizitioneze un program de 200 de euro pentru a putea completa in format electronic formularele privind asigurarea pentru accidentele de munca si boli profesionale.
"Programul" amintit este Microsoft Excel, numai ca nu costa 200 de euro, ci peste 400 (circa 18 milioane de lei), intrucat poate fi achizitionat doar ca parte a suitei Microsoft Office. Din fericire, insa, chiar daca unii "specialisti" IT n-au avut habar ce solutii sa le ofere oamenilor de afaceri, acestea exista si sunt chiar gratuite.
Astfel, pentru a putea citi, edita si salva documente in formatul electronic (specific Microsoft) cerut de Casa Nationala de Pensii, orice companie poate instala si utiliza gratuit suita de aplicatii de birou Open Office, disponibila la adresa web http://ro.openoffice.org. Programele incluse in suita Open Office (similare Word, Excel, PowerPoint) pot salva in formatele specifice Microsoft (.doc sau .xls) avand avantajul de a putea fi folosite gratuit, astfel ca termenele impuse de autoritati pot fi respectate fara cheltuieli suplimentare. Desigur, si suita Microsoft are avantajele sale, care justifica pretul amintit, fiecare companie avand insa dreptul sa aleaga ce program utilizeaza in functie de propriul buzunar.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.