Dorian Igescu a vrut sa-si construiasca prima masina la 12 ani, a economisit din banii de troleibuz ca sa cumpere tabla necesara, dar parintii "l-au prins" si l-au oprit. Abia acum, la 50 de ani, visul sau s-a implinit, dar nu a construit o masina
Dorian Igescu a vrut sa-si construiasca prima masina la 12 ani, a economisit din banii de troleibuz ca sa cumpere tabla necesara, dar parintii "l-au prins" si l-au oprit. Abia acum, la 50 de ani, visul sau s-a implinit, dar nu a construit o masina, ci un ditamai autobuz, inventat 100% de el.
De mic, Dorian a iubit masinile si a construit trotinete si carturi. Avea 12 ani cand a inceput sa economiseasca cate 30 de bani in fiecare zi, din suma destinata troleibuzului, iar la un moment dat a strans 20 de lei si a cumparat tabla. Parintii l-au certat si nu l-au lasat sa construiasca vehiculul imaginat de el, dar pasiunea a devenit din ce in ce mai mare.
A fost admis la Facultatea de Transporturi - Sectia Automobile, iar la absolvire a devenit inginer la "Autobuzul", unde a lucrat din 1978 pana in 1993, la sectia caroserii. Dupa mai multe raliuri in tara, in anii '80, a participat, alaturi de alti pasionati din tarile comuniste, la Cupa Pacii si Prieteniei, unde a fost de patru ori pe podium, dar numai o data a luat cupa. "Primeam o diploma, o cupa si 200 de lei drept premiu. Important era ca participam si ca incercam sa fac performanta. Din fericire, sotia m-a sprijinit tot timpul. si atunci, dar si in 1999 cand am primit o oferta de a lucra la cea mai mare fabrica de autovehicule din Santiago de Chile, la 16.000 km distanta de tara", ne-a povestit bucuresteanul Dorian Igescu.
Cu un an inainte de a se intoarce in tara, Dorian a inceput sa se gandeasca din ce in ce mai des la un autobuz unic, performant si nemaiintalnit. Toate economiile de-o viata, plus tot ce a adunat in America de Sud - peste 100.000 euro, le-a pus la bataie pentru a-si realiza visul. intai a inaltat o casa astfel incat sa permita-i construirea in garaj a unui autobuz in marime naturala. A cumparat 1.000 de kilograme de teava, 400 de kilograme de tabla si o suta de tuburi de adeziv, plus "o mie" de alte lucruri necesare si a inceput sa construiasca cu propriile maini masina visata.
impreuna cu un prieten au muncit peste 4.800 de ore, adica 16 ore timp de noua luni, fara odihna, fara pauza. in cele din urma, a reusit. Autobuzul are 31 de locuri in fotolii comode, este construit in panta, ca un amfiteatru, adica scaunele "urca" lin spre spate, astfel incat accesul in autobuz sa fie si la indemana copiilor si a batranilor. Pe oricare scaun ai sta, nu-l vezi pe cel din fata, dar ai vedere panoramica, iar parbrizul are 3,4 metri patrati.
Secretul autobuzului il cunoaste doar Dorian Igescu si OSIM, dar inventatorul spune ca solutiile tehnice novatoare fac ca autobuzul sau sa fie mai confortabil, mai bun ca pret si calitate decat unul obisnuit, iar designul este unul cu totul special. Cand totul a fost gata, Dorian a avut o ultima emotie: usa garajului de la parterul casei era cu doar 4 cm mai mare decat autobuzul construit de mainile sale. Experienta de pilot de raliuri l-a ajutat sa scoata in strada masina lunga de 7 metri, iar acum asteapta omologarea.

Libertatea

Sursa: Libertatea



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.