Baza 86 Aeriana Fetesti a fost complet modernizata, urmand ca, potrivit contractului incheiat in 1999 de catre Ministerul Apararii Nationale cu o firma canadiana, pana in 2007, sa se finalizeze si modernizarea celorlalte doua baze, respectiv cele din

Baza 86 Aeriana Fetesti a fost complet modernizata, urmand ca, potrivit contractului incheiat in 1999 de catre Ministerul Apararii Nationale cu o firma canadiana, pana in 2007, sa se finalizeze si modernizarea celorlalte doua baze, respectiv cele din Campia Turzii si Buzau. Contractul perfectat atunci presupunea dotarea acestor baze cu sisteme de management al traficului aerian (ATM) si infrastructura aeroportuara, astfel incat sa raspunda standardelor NATO si ICAO (Organizatia Internationala a Aviatiei Civile).
Seful Directiei de Relatii Publice a Ministerului Apararii Nationale (MApN), locotenent-colonelul Gelaledin Nezir, ne-a declarat ieri ca anul acesta s-a terminat modernizarea Bazei 86 Aeriene Fetesti, urmand ca pana in toamna sa-si primeasca echipamentele si Baza 71 Aeriana Campia Turzii si Baza 20 Aeriana Bobocu. "In urma reevaluarilor facute in luna septembrie a anului trecut s-a stabilit ca proiectul de modernizare a Bazelor Aeriene Bobocu si Campia Turzii sa fie finalizate pana in 2007. Este vorba de un contract de 24 de milioane de dolari, platiti esalonat firmei canadiene. Cea mai mare parte din valoarea contractului se va intoarce in tara. Firma cu pricina va cumpara servicii si produse din industria romaneasca cu peste 80 la suta din bani", ne-a mai spus locotenent-colonelul Nezir.
Totodata, purtatorul de cuvant al MApN-ului ne-a confirmat ca semnarea contractului dintre minister si Intelcan Tehnosystems Inc, din luna octombrie, vizeaza livrarea catre Baza 71 Aeriana Campia Turzii si Baza 20 Aeriana Bobocu, pana in toamna acestui an, a doua echipamente radar GCA-2000 (echipament de control al apropierii de sol). Acestea au o raza de actiune de 30 de mile marine pentru o inaltime medie de sub 3.000 de metri si vor fi instalate de Gilfillan Radar Group, o subsidiara a ITT Industries, firma cu care Intelcan a incheiat un contract.

Angajamentul canadienilor
Presedintele firmei Intelcan, Ron Weissberger, care conform unor surse ar fi de origine romana, a anuntat, de curand, semnarea unui contract cu MApN, care prevede furnizarea de sisteme de comunicare, navigatie si supraveghere (CNS) in scopul de a aduce aeroporturile militare din Romania la nivelul celor din tarile membre ale NATO. "Acest contract, in valoare totala de 24 de milioane de dolari, este o dovada a increderii Romaniei in produsele si serviciile oferite de Intelcan.
Tehnologia noastra, a carei eficienta a fost dovedita, reduce riscurile si este instrumentul realizarii cu succes pe piete straine a unor contracte de mai multe milioane de dolari. Cele doua noi baze aeriene romanesti vor fi complet operationale pana in 2007", a mai spus Ron Weissberger.
Intelcan va livra si va integra sistemul sau ATM cu un nou radar de control la sol, cu un sistem pentru supravegherea aerodromului si cu radare de supraveghere secundare. Sistemul ATM Intelcan include un sistem de procesare de date multi-radar care implica o alerta sofisticata in timp scurt si caracteristici de avertizare la o altitudine minima de securitate.

Clienti in 60 de tari
In 1999, Ministerul roman al Apararii a incheiat cu Intelcan un contract pentru modernizarea a trei importante aeroporturi militare. "Suntem incantati ca Intelcan participa la un asemenea contract important", comenta la acea data un membru-cheie al echipei romane de negociere a contractului precizand ca "produsele si serviciile acestei companii sunt folosite de furnizori de trafic civil si militar de frunte din intreaga lume, iar Romania nu face exceptie".
Intelcan este lider global in furnizarea de sisteme de management al traficului aerian in scopul unor aplicatii civile si militare.
Experta in tehnologia aviatiei din 1973, Intelcam colaboreaza indeaproape cu clientii sai pentru a oferi CNS/ATM deplin integrate. Inginerii sai de sisteme au experienta in domeniul aviatiei pentru a-i ajuta pe clienti sa-si modernizeze serviciile de trafic aerian si sa-si integreze noile sisteme cu propriile tehnologii. Echipa Intelcam creeaza un mediu aviatic mai sigur, mai eficient, folosind solutii flexibile, proiectate de client, in peste 60 de tari din lume.

Alt tip de contract
Obligate sa-si modernizeze fortele armate, toate tarile care au apartinut fostului bloc sovietic au incheiat contracte similare. In unele cazuri clauzele au fost mai avantajoase. Numai un exemplu.
Cu ceva timp in urma Ungaria s-a hotarat sa achizitioneze avioane moderne de lupta pentru a scoate la pensie batranele MIG-uri. Au avut de ales intre avioanele suedeze Grippen si vanatoarele americane M16. Maghiarii au ales Grippen pentru ca suedezii au acceptat un contract prin care o parte de bani se intorceau in Ungaria.
Dar nu ca in cazul nostru. Suedezii au acceptat sa nu cumpere produse ale vecinilor nostri si s-au angajat sa investeasca in Ungaria. Dublu impact.
Autoritatile maghiare au reusit sa aduca astfel banii inapoi in tara si au micsorat somajul.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.