Peste trei sferturi dintre parintii copiilor cu dizabilitati sustin ca nu sunt multumiti de calitatea sistemului de educatie oferit copiilor cu dizabilitati, majoritatea lor considerand ca programa scolara nu este adecvata nevoilor acestei categorii, potrivit unui studiu realizat de CEDCD.

Conform cercetarii realizate de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD), 74,2% dintre respondenti considera ca accesul copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa nu este asigurat, in sensul in care acestia nu sunt primiti in unitatile de invatamant, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei, remis luni MEDIAFAX.

Dintre persoanele chestionate, 78,7% considera ca programa de educatie nu este adecvata nevoilor copiilor cu dizabilitati, iar 66,5% spun ca nu au beneficiat si nu auzit de existenta cadrului didactic de sprijin sau a cadrului didactic itinerant.

Potrivit aceluiasi studiu, 66,5% dintre respondenti au declarat ca nu au beneficiat de serviciile unui psiholog in cadrul unitatilor de invatamant, iar 73,8% dintre acestia sustin ca nu au intalnit niciodata o clasa sau grupa de copii cu dizabilitati integrata intr-o scoala de masa.

In acest context, releva cercetarea, 75,6 de procente declara "categoric" ca nu sunt multumiti de calitatea sistemului de educatie oferit copiilor cu dizabilitati.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.