Social 6 Iunie 2008 06:36
Romania apare tot mai des in presa internationala, din pacate cele mai multe articole nu aduc complimente imaginii de tara. Iar daca nu suntem capabili sa ne creem un brand puternic, il fac altii pentru noi.

Probabil asa au gandit englezii, considerand ca "tigan burtos cu lanturi" ni s-ar potrivi de minune, astfel ca spotul emblematic pentru Romania la Euro 2008 infatiseaza proaspata marca for Romania, made in England. Nici Elvetia nu este tocmai darnica in aprecieri, un ziar din tara in care se desfasoara competitia fotbalistica, a publicat o caricatura jignitoare la adresa romanilor, in care apar o cersetoare si un politist care ii spune sa circule, sub morala ca asa este inteleasa la romani, libera circulatie.

Lupiiiii baaa…

Turnul Eiffel in cazul Frantei, un cartier vestit in cazul Olandei, Colosseumul in cazul Italiei si un grup de barbati cu burti mari si lanturi imense, aflati pe o plaja, in cazul Romaniei - acestea sunt imaginile folosite in spoturi de prezentare a echipelor care participa la Euro 2008, difuzate pe site-ul Virgin Media.

Potrivit Ziua, spotul difuzat pe Youtube, incepe cu o descriere a echipei Romaniei, considerata ca lipsita de noroc dupa ce a nimerit in "grupa mortii", alaturi de Italia, Franta si Olanda. Fotografia folosita ca fundal pentru prezentarea echipei Romaniei circula pe Internet de mai multi ani, cu titulatura "Romanian gypsies". Spotul face o trecere in revista a succeselor Romaniei, Cristian Chivu si Adrian Mutu sunt mentionati printre jucatorii de valoare ai echipei nationale, fiind precizat si faptul ca Romania s-a calificat la Euro 2008 din pozitia de lider al grupei cu un total de 29 de puncte. Prezentarea echipei este facuta avand ca fundal tricolorul, dar la sfarsit imaginea este inlocuita de o fotografie in care sunt prezentati mai multi barbati cu lanturi groase de aur si burti mari, plimbandu-se pe plaja. Spotul se incheie cu o serie de comentarii ironice, legate printre altele de faptul ca echipamentul nationalei Romaniei este galben, botezat "banana skin'.

Se pare ca, in urma demersurilor Ambasadei Romaniei la Londra, filmuletul produs de Virgin Media a fost totusi retras, in cursul dupa-amiezei de ieri, de pe siteul YouTube.com, a confirmat pentru Gandul, purtatorul de cuvant al MAE, Cosmin Boiangiu.

Ce mica-i lumea! (Gulliver in tara piticilor)

In aceasi situatie se afla si Ambasada Romaniei de la Berna, care, alaturi de Misiunea permanenta a Romaniei la ONU, au protestat fata de un mesaj ofensator la adresa romanilor , mesaj ce insotea o caricatura publicata la 29 mai in cotidianul Le Temps.

In urma cu o saptamana, Le Temps a publicat o caricatura infatisand o femeie care cersea in fata sediului unei banci si un politist care ii spune "Circulati!". Caricatura era insotita de urmatorul text explicativ: "Libera circulatie extinsa la romani", informeaza Jurnalul National.

Acest incident vine in conditiile in care, cu doua zile inainte, Elvetia semnase cu UE un protocol referitor la libera circulatie a cetatenilor romani si bulgari.

In ziua publicarii caricaturii, ambasadorul roman la Berna si cel la Natiunile Unite de la Geneva au trimis ziarului un drept la replica, in care aratau ca desenul este o ofensa la adresa romanilor care traiesc si muncesc cinstit in Elvetia. „Consideram ca un astfel de mesaj contine o asociere total inadecvata, chiar ofensatoare, la adresa celor aproximativ 4.000 de romani care traiesc si muncesc cinstit in Elvetia, multi dintre acestia avand rezultate remarcabile, dar si la adresa cetatenilor romani care intentioneaza sa beneficieze de dreptul la libera circulatie”, se arata intr-un comunicat, citat de Gardianul.

N-ai cu cine.. niste tarani

Un studiu cerut de Agentia de Strategii Guvernamentale in Italia si Spania, confirma o stare de fapt despre care toata lumea stia, anume ca italienilor nu le plac deloc romanii care locuiesc in peninsula, si nici spaniolii nu sunt incantati de imigrantii de la noi. Astfel, mai sus numitul document realizat de Mercury Research in parteneriat OpiPublic Data Sampling (Spania), la cererea ASG, concluzioneaza ca spaniolii percep cresterea somajului ca fiind corelata cu numarul ridicat de imigranti.

Curentul precizeaza ca asocierea cea mai frecventa, facuta in mod spontan romanilor, este aceea cu delincventa in proportie de 17%, apoi un procent de 10 % considera romanii ca fiind saraci, dar muncitori, si in cautarea unei vieti mai bune. Ca si italienii, spaniolii asociaza Romania cu Dracula , Nicolae Ceausescu, Nadia Comaneci si eventual cativa fotbalisti, brandurile romanesti fiind o totala enigma pentru ei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.