Consumul de publicitate online l-a depasit pe cel din televiziune pentru prima data in Marea Britanie, astfel incat Internetul devine cel mai mare mediu de promovare din Regat, potrivit unui nou raport al IAB si PricewaterhouseCoopers, scrie Wall-Street.
In plina criza, online-ul a reusit sa creasca cu 4,6% in prima jumatate a anului, la 1,75 miliarde lire sterline (2,78 miliarde dolari), adjudecandu-si astfel o pondere de 23,5% din totalul bugetelor alocate publicitatii, in timp ce TV-ul a scazut cu 16,1%, la 1,64 miliarde lire sterline, cazand pe a doua pozitie cu o pondere de 21,9%. Adica o tendinta exact inversa cu cea din Romania, dupa cum remarca Marius Pahomi, interaction business development manager Mediaedge:cia (WPP).

Insa nu doar publicitatea pe TV s-a confruntat cu o scadere a cotei de piata, ci intregul sector s-a contractat in acest an, piata de publicitate din Marea Britanie diminuandu-se cu 16,6% in prima jumatate a anului, la 7,47 miliarde lire sterline, comparativ cu anul anterior.

Potrivit Wall-Street, analistii atribuie aceste diferente mai multor factori, cum ar fi faptul ca publicitatea din televiziune este afectata de grupul BBC, a carui publicitate este gratuita. De asemenea, analistii subliniaza tendinta consumatorilor britanici catre cumparaturi si cresterea comertului electronic, ce determina o cerere pentru publicitate online.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.