Piata romaneasca de publicitate isi va continua scaderea si anul viitor, urmand sa revina pe un trend ascendent abia din 2011. "Inca n-am ajuns la punctul minim", a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Enoiu, director general McCann Erickson.
Piata de publicitate TV a scazut cu 25% anul acesta, iar in presa scrisa declinul s-a adancit pana la 60-70%, estimeaza Enoiu. "Volumul banilor in piata de marketing si publicitate va scadea dramatic", a spus seful McCann, prezent la conferinta de lansare a BCR Open Romania 2009. Enoiu a precizat faptul ca piata va continua sa scada si in 2010, urmand sa revina pe crestere un an mai tarziu.

Cat despre grupul pe care il conduce, Enoiu estimeaza o cifra de afaceri de 73 milioane euro in 2009, cu aproximativ 14% mai putin decat anul trecut, cand McCann Worldgroup a avut rulaje de circa 85 milioane euro.

Saptamana trecuta, contul global de media al Vodafone in valoare de 800 milioane lire sterline a fost castigat de agentia OMD. Decizia va fi aplicata pe toate pietele in care Vodafone este prezent, ceea ce inseamna ca OMD Romania va prelua contul de la Universal McCann. Bugetul de media al Vodafone Romania a fost anul trecut de 132 milioane euro la rate card (valoare bruta, fara discounturi), potrivit Alfa Cont. Surse din piata estimeaza valoarea neta la circa 20 milioane euro. In primul semestru al lui 2009, Vodafone a cheltuit 46,9 milioane euro brut.

Va pierde pana la urma McCann contul Vodafone, client pe care il deserveste de 11 ani? "Avem contract semnat pana la sfarsitul lui 2010. E un contract castigat in batalie (pitch – n.red.). Dupa asta vom vedea", conchide Enoiu.

La nivel global, executivii si analistii din industria publicitatii au o viziune mai optimista asupra momentului si ritmului de revigorare a pietei. "Nu este un recul puternic, dar exista cateva semne interesante", sustine Maurice Lévy, CEO al Publicis Groupe, citat de nytimes.com. Lévy sustine ca a observat cateva semnale pozitive care il indreptatesc sa spuna ca punctul de minim al crizei in piata de publicitate a fost atins in luna iunie. In iulie si august au existat ameliorari de la luna la luna, care indica o continuare a acestui trend si in septembrie.

Mai multe detalii despre cum vad internationalii evolutia crizei in publicitate gasiti in Wall-Street.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.