"Ce anume s-a intamplat?". Aceasta este intrebarea la care incearca sa raspunda BusinessInsider.com.
Economia s-a prabusit si bugetele de publicitate au picat o data cu ea, accelerand un proces deja inceput: eroziunea cauzata de media online printului.
Megan McCardle, de la revista americana The Atlantic, explica: “Pe parcursul istoriei, mare parte din publicatii pierdeau bani sau ajungeau in faliment, daca se bazau doar pe abonati, deoarece banii acestia abia daca ajung pentru imprimatul ziarelor si distribuirea acestora. Publicitatea a fost si va ramane cea care “plateste facturile”. Parte din aceasta publicitate migreaza catre bloguri si publicatii similare de new media (n.r. alte publicatii online), insa mare parte din ea este pur si simplu scursa din piata media de print. Craigslist a mancat anunturile clasificate. eHarmony a furat publicitatea personalizata. Google a luat anunturile micute pentru produsele ciudate, iar Macy’s isi poate anunta clientii ca are reduceri printr-un simplu mail.”
Aceasta este furtuna perfecta care a lovit extrem de dur, patru mari grupuri media din America: The Sun-Times Media Group, Gannett Co. Inc., GateHouse Media Inc. si The Journal Register Company. Impreuna, aceste 4 mari grupuri din SUA au inchis 61 de publicatii in acest an. (Pentru lista completa click aici)
Pierderi de 4,5 milioane de dolari/saptamana. The Sun-Times a inregistrat pierderi de peste 50 milioane de dolari intre ianuarie-martie 2009, iar in aprilie a.c, a deshis procedurile de faliment. Pana la finele lunii iulie, grupul care a inchis in 2009 nici mai mult nici mai putin de 12 publicatii, trebuie sa-si reorganizeze afacerile. Printre ziarele si revistele inchise, se numara si Des Plaines Times, una dintre cele mai vechi publicatii ale grupului, care a fost editata timp de 125 de ani.
Grupul media american, detine 61 de publicatii in Illinois, printre care si Chicago-Sun Times. Intr-o scrisoare adresata cititorilor locali, publisherul Larry Green explica cum un ziar nu este doar un serviciu public, ci si o afacere care trebuie sa se mentina profitabila.
"In economia curenta acest lucru nu mai este posibil. Abonatii vor primi in curand o scrisoare care explica deciza luata si care include si posibilitatea de a primi The Chicago Sun-Times”, a declarat Green.
Masurile adoptate in SUA sunt similare si cu cele din Romania, multe dintre grupurile media de pe piata autohtona reducandu-si costurile fie prin reduceri de personal, fie prin inchideri de publicatii sau prin trecerea ziarului partial sau exclusiv pe online.
Citeste si: Parerea unui jurnalist de investigatie: Decat in media, mai bine incercati alt domeniu
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mai multe hoteluri de pe litoralul bulgăresc ar putea rămâne închise din...
Sursa: wall-street.ro