Prezentarea bauturilor alcoolice la televizor, in reclame si filme, are un efect imediat de crestere a consumului de alcool, potrivit unui studiu al cercetatorilor olandezi si canadieni de la Universitatea Radboud din Tarile de Jos.

Studiul impactului pe care il au imaginile cu alcool sau cu persoane care consuma bauturi alcoolice a implicat 45 de studenti de sex masculin cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani. Acestia au fost rugati de cercetatori sa vina insotiti de un prieten intr-un laborator al universitatii, amenajat ca cinematograf, unde aveau la dispozitie o canapea de piele, un televizor cu ecran mare, scrumiere, alune, chipsuri si un frigider plin cu bere, vin si sucuri.

Tinerii au fost impartiti in patru grupuri - 20 dintre ei au vizionat filmul "American Pie 2" (care contine 23 de scene in care sunt aratate bauturi alcoolice si 18 scene in care personajele consuma alcool) si un calup publicitar cu reclame la alcool, iar 20 au privit acelasi film, insa cu un calup publicitar neutru, fara reclame la alcool. Celelalte doua grupuri de studenti au vizionat filmul "40 days and 40 nights", care contine doar trei scene in care personajele consuma bauturi alcoolice, cu aceleasi calupuri de publicitate (unul cu reclame la alcool, unul fara).

Intr-o ora, studentii care au vizionat filmul "American Pie 2" si reclame la bauturi alcoolice au consumat in medie trei sticle de alcool, fata de doar una si jumatate in cazul celor care au vazut filmul "40 de zile si 40 de nopti", fara publicitate la alcool, arata NewsIn.

Studiul demonstreaza clar faptul ca imaginile cu alcool din cadrul filmelor si reclamelor pot actiona printr-o dorinta irezistibila de a consuma alcool.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.