Piata online, deficitara la capitolul inovatie

Alexandre Almajeanu, un antreprenor francez de origine romana si fondator al companiei Gentica, destinata, printre altele, sustinerii antreprenoriatului in Romania, crede ca piata de publicitate online autohtona, vazuta de la Paris, se afla inca in era web 1.0, confruntandu-se cu o problema majora – lipsa de management si know-how.

De ce ai nevoie pentru a incepe o afacere online

In opinia lui Jan Vichr, board member Swiss Venture, cei care doresc sa-si deschida o afacere online au nevoie de trei elemente – o idee extraordinara, o echipa potrivita si capital.

Printre potentialii investitori se numara: propriile economii, prietenii, familia si “fraierii”, investitorii strategic (Business Angels, Venture capital), investitori financiari (banci, private equity), credite bancare.

Citeste si:


Criza financiara, implus pentru piata de publicitate online?

In anul 2008, online-ul a reprezentat 3% din totalul pietei de advertising din Romania, procent echivalent cu valoarea de 15 mil. euro. In acelasi timp, 85% din bugetele de promovare au fost alocate pentru TV.

Potrivit lui Almajeanu, Internetul va reprezenta in 2009 6% din totalul pietei de publicitate romanesti, dublandu-si practic valoarea la 30 mil. euro. In plus, fondatorul Gentica estimeaza pentru 2010 o valoare a online-ului de aproximativ 72 mil. euro, ceea ce inseamna o cota de 12% din totalul pietei de publicitate autohtone.


Dragos Manac, SNS: Anul viitor vom avea foarte multe decese in Internetul romanesc

Mult mai pesimist, Dragos Manac, lead operations manager SNS, spune ca vom asista in timp la o selectie naturala a proiectelor din online-ul autohton, primele eliminate din acest peisaj fiind “afacerile umflate”, proiectele care nu au un model de afaceri care sa le sustina in timp.