Rupert Murdoch si-a anuntat actionarii ca a pus deoparte 5 miliarde de dolari pentru zile grele, NBC face reduceri de 500 de milioane de dolari, iar scenaristii de filme sau TV s-au pus cu burta pe rescris, pentru a-si adapta textele la declinul economic.

Chiar si in Los Angeles, unde caderea de pe Wall Street se intampla parca la milioane de km distanta, zilele acestea sunt tensionate. “Vremuri grele la fabrica de vise de la Hollywood”, scrie “Fortune”. Cetatea entertainmentului se tine bine in plina criza financiara, dar nu este imuna la ce se intampla in jurul ei.

Unii specialisti spun ca industria filmului este protejata pentru anul urmator, dar cea a TV-ului, zguduita deja de greva scenaristilor din iarna, nu se simte deloc bine. Exista insa voci care atrag atentia si asupra Cetatii Filmului: in acest moment, doar proiectele cu staruri si producatori mari merg mai departe, potrivit unui agent important de la Hollywood, citat de “Fortune”.

Warner Bros., Fox si Disney au redus deja numarul filmelor, in timp ce diviziile mai mici, ca Warner Independent, New Line si Paramount Vantage au fost restructurate sau inchise. Paramount a facut primul anunt al reducerii costurilor, corelate direct cu criza financiara: o micsorare cu 20% a ratei de filme pe an, care a ajuns la 20, pentru a-si atinge obiectivele programate de compania mama, Viacom.

Presedintele NBC Universal, Jeff Zucker, a anuntat o reducere a costurilor de 500 de milioane de dolari pentru anul viitor, 3% din bugetul companiei, de 16,7 miliarde de dolari. Intr-un comunicat intern, acesta a cerut sefilor din corporatie reduceri de personal si de cheltuieli promotionale.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.