Cele mai multe concedieri vor fi inregistrate in randul marilor angajatori din presa scrisa, in special in presa regionala si la reviste, dar si la agentiile de publicitate.

"Am calculat numarul total de locuri de munca din zona media din Marea Britanie si ne-au rezultat 400.000, cifra care include presa scrisa, radio, case de productie, agentii de publicitate si asa mai departe, toate existente la finalul anului 2007. Ne asteptam ca jumatate dintre acestea sa dispara, pana in 2013", a precizat un reprezentant al Enders Anlaysis.

Ziarele si posturile de televiziunile din Marea Britanie au inceput deja reducerea locurilor de munca, din cauza scaderii investitiilor in publicitate, si se afla intr-un declin pe termen lung care, anticipeaza realizatorii studiului, va fi solutionat abia in 2012.

De pilda, Virgin Media (din domeniul televiziunii digitale) va face, in urmatorii patru ani, peste 2.000 de concedieri, adica aproape 12% din personalul activ in prezent. Channel 4 va face si el reduceri de personal de pana la 15%.

Citeste si:

In noiembrie, publicatiile The Independent si Independent on Sunday au anuntat ca vor renunta la 90 de locuri de munca, in timp ce peste 400 de angajati au parasit publicatii apartinand de Daily Mail si General Trust. Grupul media The Telegraph a anuntat, la randul sau, concedieri masive, insumand aproape 10% din departamentele editoriale, iar reprezentantii Financial Times au lasat sa se inteleaga ca vor recurge si ei, foarte curand, la reduceri de personal.

Nici in SUA lucrurile nu stau mai bine. Actiunile celebrei publicatii The Times au atins, la finalul lunii noiembrie, valori considerate ca fiind printre cele mai mici de la inceputul anilor '80, iar agentia de presa Associated Press (AP) a anuntat ca intentioneaza sa micsoreze cu 10% numarul angajatilor, pana in 2009.