Cladiri de patrimoniu, vile vechi de zeci de ani, o viziune indrazneata si multa rabdare - acestea sunt ingredientele unor investitii imobiliare mai rare decat apartamentele pe hartie, insa cel putin la fel de profitabile. Sunt investitii pentru cei care cred ca o proprietate este ca o carte de vizita, iar miza nu este profitul, ci unicitatea.
Wall-Street prezinta povestea cladirii Bursei Marfurilor sau The Ark, cum a denumit-o arhitectul Teodor Frolu, fondator si co-manager al companiei de comunicare DC Communication. Cladirea de 2.500 mp, care a fost construita acum 110 ani si este monument istoric de clasa B, a fost preluata DC Communication impreuna cu agentia Headadvertising in 2006.

In momentul preluarii cladirea era un "pericol public", deoarece timp de 16 ani a fost abandonata. “In 2005, cladirea era un pericol public, cu pomi de sase metri crescuti in cenusa acoperisului surpat de la incendiu (n.r. in martie 1990 cladirea a fost implicata intr-un incendiu). Fatada de caramida era grav deteriorata, nu atat de vreme, ci de cei care au avut-o in administrare si care nu au inteles ce valoare au aceste ziduri, vechi de 110 ani”, isi aminteste arhitectul.

Intre timp, in vechea Bursa a Marfurilor au fost investite 3,5 milioane de euro pentru a aduce-o la stadiul din prezent, de cladire de birouri clasa B. Astfel, din vechea cladire a fost pastrata doar fatada de sfarsit de secol XIX, cea care ii si da identitatea, contrastul dorit de arhitect (n.r. intre arhitectura de secol XIX si cea de secol XXI) fiind realizat prin utilizarea profilitului (n.r. pereti din profile de sticla).

Am construit o structura metalica noua la interior, care a sustinut fatada pe parcursul ridicari noii structuri de beton, ce constituie, de fapt, cladirea propriu-zisa.Tot ce a putut fi salvat si restaurat din vechea cladire reprezinta aproximativ 20% din noua cladire, avand rol estetic si identitar, nu structural”, a explicat Frolu.

Astfel, dupa doi ani, fosta Bursa a Marfurilor a devenit The Ark, cladire in care mai au sediul, alaturi de DC Communication, si Headvertising, Media Factory, Interactive Look, Reply, Space Syntax, CIAC (Centrul International de Arta Contemporana) si Grupul de Initiativa Radu Anton Roman.

Intreaga poveste o gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.