Numarul utilizatorilor de internet din China se ridica la 253 de milioane, dupa o crestere de 20% inregistrata in primul semestru al acestui an, a anuntat Centrul chinez de informare in domeniul internetului (CNNIC).

Cresterea populatiei de internauti chinezi s-ar datora multiplicarii stirilor legate in special de catastrofe naturale, potrivit estimarilor CNNIC.


"Sirul de evenimente mediatice care au survenit i-a determinat pe tot mai multi sa caute informatii pe internet", privind, de exemplu, cutremurul din Sichuan sau toate noutatile legate de Jocurile Olimpice organizate la Pekin, precizeaza CNNIC.

Numarul internautilor chinezi a inregistrat o crestere de 53% in 2007 si de 23% in 2006. Cu toate acestea, la o populatie de 1,3 miliarde de locuitori, rata de propagare, de 19,1% in China, este in continuare mai slaba decat media mondiala, de 21,1%.

Internetul s-a impus in China in special ca mijloc de comunicare, pe care cetatenii il pot folosi pentru a isi exprima opiniile, chiar daca sub controlul strict exercitat de autoritatile chineze, care incearca astfel sa previna mediatizarea problemelor sociale sau propagarea criticilor.