Explozia proiectelor rezidentiale si interesul tot mai ridicat pentru blocuri ceramice au constituit principalele motoare de crestere a pietei, piata de caramizi situandu-se, anul trecut, in jurul valorii de 140-150 milioane de euro.

Cererea in crestere manifestata pentru materiale de zidarie este evidenta mai ales in cazul blocurilor ceramice, decat la celelalte tipuri de produse, cum ar fi BCA-ul (principalul competitor pe segmentul de zidarie), tendinta generata si de evolutia pretului la aceste produse.

Anul trecut, producatorii de caramizi au fost asaltati de comenzi din partea dezvoltatorilor imobiliari, iar capacitatile de productie limitate au permis importurilor (din Ungaria, Serbia si Croatia) sa acapareze aproape 50% din piata. In 2007 insa, ponderea importurilor ar trebui sa scada, ca urmare a investitiilor efectuate de majoritatea producatorilor autohtoni, materializate in extinderea capacitatilor de productie.

Citeste si:

Cel mai puternic jucator de pe piata, producatorul austriac Wienerberger (prezent pe piata romaneasca din 1998), a redeschis anul trecut fabrica de caramizi de la Sibiu, in urma unei investitii de circa 18 mil. euro si a inceput lucrarile la cea de-a treia unitate de productie in Tritenii de Jos, Cluj, termenul de finalizare fiind stabilit pentru ultimul trimestru al anului curent.

Veniturile Wienerberger Romania au avut, anul trecut, o pondere de circa 2% din totalul veniturilor grupului, dupa cum se arata in raportul financiar anual publicat de producatorul austriac. Cifra de afaceri inregistrata in 2006 de subsidiara din Romania se ridica, conform acelorasi date, la aproximativ 44,5 milioane de euro, in crestere fata de 2005, cand a fost de 29,3 milioane de euro.

Grupul Wienerberger pune evolutia din Romania pe seama avansului extraordinar inregistrat de sectorul constructiilor rezidentiale, care a crescut cu circa 20 de procente anul trecut, directie sustinuta de ritmul rapid de crestere economica, dar si de imbunatatirea mediului de afaceri autohton. In acest context favorabil, compania a reusit sa-si creasca volumul vanzarilor si sa aplice ajustari moderate ale preturilor.