Desi nu a ajuns decat pana in finala mica, Germania a inregistrat un succes fara egal la capitolul organizarii Campionatului Mondial de Fotbal. Toate previziunile economistilor au fost depasite, iar roadele reusitei vor continua sa se faca simtite inca multa
vreme de acum incolo gratie impresiei bune pe care au reusit sa o lase asupra turistilor.

De fapt, aducand peste doua milioane de vizitatori (de doua ori mai mult decat fusese prevazut), Campionatul Mondial a scos efectiv turismul german din amorteala.

Federatia comertului en-detail, HDE, a anuntat la randul sau depasirea obiectivului de doua miliarde de dolari la capitolul cifrei de afaceri, vanzarile de televizoare, de bauturi, de produse alimentare si de alte accesorii pentru suporteri cunoscand o adevarata explozie.

Citeste si:

Centrul german pentru turism, citat de revista La Tribune, afirma cu aceasta ocazie ca peste 90% dintre vizitatorii straini intervievati si-au marturisit intentia de a reveni si de a recomada un sejur in Germania.

La nivel macroeconomic, impactul campionatului, dupa cum era de asteptat, nu a fost la fel de puternic, aportul in PIB fiind, potrivit ultimelor estimari, de aproximativ 0,3%. Cu toate acestea, dupa cum sublinia si ministrul german al Economiei, Michael Glos, citat de Reuters, competitia sportiva a fost un stimulent extrem de bun si de necesar pentru cresterea economica si a contribuit enorm la imbunatatirea imaginii tarii in strainatate.