Cheltuielile romanilor pentru alimente au scazut cu 2% in primul semestru, in timp ce sumele alocate pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK Romania.

In intervalul analizat consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 2%, in moneda nationala, comparativ cu perioada similara a anului precedent, transmite MEDIAFAX.

"Dupa un an 2011 in care inflatia a avut un impact puternic asupra evolutiei cheltuielilor gospodariilor din Romania si a adus scaderi volumice cu precadere pentru segmentul de produse alimentare, observam in continuare o tendinta negativa pentru aceste produse. In primele sase luni, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%. Dupa o perioada cu scaderi puternice inregistrate si in segmentul produselor de ingrijire personala si a locuintei, valoarea cheltuita a inceput sa aiba evolutii pozitive", se arata intr-un comunicat al companiei de cercetare.

Unul dintre produsele alimentare pentru care gospodariile si-au redus cheltuielile in acest an este uleiul de gatit. In 2011, gospodariile au cheltuit pentru aceasta categorie cu pana la 40% mai mult comparativ cu 2010, in timp ce in primele sase luni se inregistreaza o scadere valorica de pana la 9% si un volum in regres cu 6%.

Alte categorii care inregistreaza valori negative sunt tabletele de ciocolata si iaurtul cu fructe. Volumele de cafea macinata si prajita continua sa scada, in timp ce valoric evolutia ramane pozitiva, cu un numar constant de consumatori.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.