Gheoghe Udriste, directorul general al Metrorex, este nemultumit de „proliferarea patiseriilor si gogoseriilor din statiile de metrou” si afirma ca, pe viitor, nu va mai aviza deschiderea de noi astfel de spatii comerciale.

„Zici ca esti la Istanbul”, spune Udriste, care crede ca o schimbare a profilului comerciantilor ar putea aduce o crestere a veniturilor incasate de compania de stat.

Veniturile Metrorex generate anul trecut de inchirierea celor circa 5.000 de metri patrati de spatii comerciale s-au ridicat la numai 600.000 de lei (circa 142.000 de euro). Compania de stat nu incaseaza insa chiriile in integralitatea lor. Inca din 1992, acestea au fost administrate de Sindomed Serv, o societate comerciala a sindicalistilor de la metroul bucurstean. Daca initial Metrorexul primea 30% din sumele obtinute din exploatarea spatiilor comerciale, in prezent procentul s-a diminuat pana la 25%. Restul banilor intra in conturile Sindomed, firma care are contract cu metroul pana in 2017.

Chiar si in aceste conditii, chiriile unui metru patrat de spatiu comercial la metrou sunt, cel putin aparent, mult sub media pietei. Conform datelor Metrorex, chiria medie lunara pentru un metru patrat este de circa 40 de lei (aproximativ 10 euro).

Citeste mai multe despre covrigii si gogosile de la metrou pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.