Rapoartele facute de Traian Basescu in perioada in care a fost comandant pe nava "Biruinta" au fost pierdute. Explicatia a fost data chiar de catre presedintele Traian Basescu, care a facut o vizita, sambata, la santierul Naval Constanta. "Nimeni nu a pastrat rapoartele de acum 20 de ani, dar imi da macar jurnalele de bord", a declarat Basescu, conform Radio Romania Actualitati. Jurnalele de bord completate de Basescu sunt pastrate pe post de amintire de catre actualul proprietar al navei "Biruinta", George Bosanceanu. "Nu le-am predat, sunt la mine la birou. O sa le predau; au simbol, stiu eu, de amintire, nu reprezinta altceva. Deja dupa 20 de ani nu mai suntem obligati sa pastram nici jurnalele de bord", a declarat Bosanceanu, conform aceleiasi surse.

Justificari

"Marea mea greseala a fost cand am spus ca am scris camioane de rapoarte si lumea nu a inteles atunci exact despre ce anume a fost vorba. si eu am fost neglijent in exprimare. si acum caut rapoartele si nu le mai gasesc", a afirmat Basescu in timp ce vizita satierul. Desi suna ca un regret, declaratia este, de fapt, o justificare a faptului ca seful statului a plecat in cautarea refacerii propriului dosar.

Alergand prin Arhivele Statului

Basescu a ajuns chiar pana la Arhivele Statului in cautarea rapoartelor sale. Cautand prin Arhivele Statului din Constanta, Basescu a descoperit "salvat" un raport de pe nava "Biruinta", act ce fusese predat de Petromin. Pe langa acest raport, Basescu a declarat ca a gasit si "niste radiograme".

In asteptarea prezentarii raportului

Citeste si:

Traian Basescu nu a dat publicitatii pana la inchiderea editiei ziarului nostru documentele descoperite, oricat de nesemnificative ar fi. Prezentarea lor fara intarziere era o modalitate de a inlatura orice suspiciune legata de natura acestor rapoarte de voiaj. Basescu a explicat ca acele rapoarte sunt documente obisnuite, care erau predate dupa fiecare deplasare pe mare Departamentului comandant - instructori.

Sa nu uitam insa ca ceea ce era considerat "obisnuit" in perioada dictaturii comuniste nu mai este valabil astazi. Ca dovada ca ceea ce Mona Musca a considerat a fi obisnuit - rapoarte despre studenti straini - s-a dovedit fatal astazi pentru cariera sa de parlamentar liberal. Rapoartele scrise de comandantul Basescu sunt cu atat mai relevante cu cat ele contineau nu numai date tehnice despre voiaj sau despre marfa transportata, ci si relatari despre disciplina la bord. Lucru recunoscut chiar de catre Basescu. "Am avut, de exemplu, doi marinari care s-au batut si pe care i-am sanctionat cu 5%", si-a amintit ieri seful statului.

Explicatiile lui Basescu sunt cu atat mai necesare cu cat, la sfarsitul saptamanii care tocmai s-a incheiat, intr-o emisiune televizata, seful statului a acuzat mass-media si pe unii politicieni ca vor sa ii fabrice un dosar.

El a reiterat ca nu a colaborat cu Securitatea. De-a lungul timpului, Basescu a explicat ca nu stie daca rapoartele sale de voiaj ajungeau la Securitate sau nu. si acesta este un alt motiv pentru care presedintele trebuie sa dea publicitatii documentele in posesia carora tocmai a intrat, pentru a inlatura suspiciunile care persista. Cu atat mai mult cu cat chiar seful statului a declarat ca a lucrat intr-un mediu in care a fost, "in mod cert, la contactul cu aceste structuri".

In plus, nu credem ca Traian Basescu a uitat ca a cerut ca oricine detine orice foaie, presupus nota informativa a lui, sa o faca imediat publica. Cererea sa trebuie insa sa o aplice si cand este vorba de propria sa persoana. si, nu in ultimul rand, chiar Basescu a declarat ca "oamenii trebuie judecati in baza a ceea ce au facut si scris ei"!