Conform unora dintre cei 42 de membri ai echipajului fostei nave preferata a lui Nicolae Ceausescu, croaziera spre Viena ar fi fost ultima pentru acest vas, urmand ca dupa respectivul voiaj acesta sa fie dus la casat din cauza vechimii sale (40 de ani). Mai mult, intrigati de faptul ca imediat dupa accident capitanul vasului a declarat ca s-ar fi aflat la carma navei in momentul izbucnirii catastrofei, o parte din membrii echipajului sustin ca la comanda se afla doar loctiitorul comandantului, deoarece comandantul dormea, desi ar fi fost obligat sa se afle la post. Curios este insa ca desi s-a vehiculat ideea ca proprietarul navei este Giurgiu Nav, sursele noastre sustin ca adevaratul proprietar al vasului ar fi fost Petromservice, companie condusa de Liviu Luca - controversat sindicalist, acuzat in numeroase randuri de mass-media de implicare in diverse afaceri sensibile alaturi de fostul infractor de drept comun Sorin Ovidiu Vantu.

Citeste si:

Pentru a veni in sprijinul acestei afirmatii, sursele noastre spun ca pe vas s-a aflat, dar nu in calitate de pasager, si Ion Ungureanu - fost atasat militar al Romaniei in Republica Moldova si ulterior angajat al Petromservice la o reprezentanta deschisa intr-un stat occidental. Surprinzator, desi aceste chestiuni ridica anumite semne de intrebare, asiguratorul navei, Omniasig SA (companie in care Sorin Ovidiu Vantu a fost actionar la un moment dat), nu a dat semne ca si-ar pune intrebari?