Un studiu realizat recent de un grup de cercetatori de la Universitatea Tufts din Boston arata ca perele consumate zilnic previn acumularea kilogramelor in plus si ne ajuta chiar sa slabim.

Deoarece perele sunt fructe cu un continut bogat in fibre: o para de dimensiuni medii are 4 g de fibre, adica aproximativ 25% din necesarul zilnic. "Fibrele creeaza senzatia de satietate. De aceea, o para cu putin timp inainte de masa ne va ajuta sa mancam mai putin. De asemenea, fibrele din pere ajuta la pastrarea in limite normale a nivelului colesterolului", explica Lola O'Rourke, unul dintre specialistii care au realizat studiul. Insa pentru a beneficia de toate proprietatile perelor trebuie sa nu le decojim, deoarece coaja contine si ea fibre.

DESERT. In plus, daca mancam zilnic doua-trei pere, nevoia noastra de dulciuri concentrate scade. Perele contin aproximativ 7 g de glucide, satisfacandu-ne astfel nevoia de dulce. Desi fructele nu ne furnizeaza energia la fel de rapid ca bomboanele sau prajiturile, zaharurile din ele sunt mult mai bune. Perele contin fructoza, cel mai dulce zahar natural care nu solicita pancreasul pentru producerea unor cantitati mari de insulina in scurt timp. De aceea, perele le sunt recomandate si diabeticilor. Calciul, fosforul, potasiul, vitaminele din grupul B din aceste fructe au efect sedativ asupra sistemului nervos. Iar complexul de vitamine (A, B1, B2, E, C, caroten, acid folic) recomanda aceste fructe in curele de stimulare a imunitatii in sezoanele cu risc crescut de gripa. Perele proaspete contin numai 40 de calorii/100 g, iar daca sunt uscate, ajung pana la 300 de calorii. Perele uscate au insa alte avantaje: sunt bogate in taninuri, substante cu efect astringent, care previn tulburarile intestinale.