Un studiu al AAA Auto este categoric. Un automobil nu foarte uzat, fabricat in 2004 si chiar mai tarziu. Acestea sunt caracteristicile automobilului pe care cei mai multi dintre romani il doresc. Daca este si vopsit in orice nuanta de albastru, indeplineste exact dorintele clientilor romani. Odata cu intrarea in Uniunea Europeana, Romania a cautat sa-si ajusteze legislatia care reglementa importul de masini de ocazie. Regulile de dinainte de intrarea in UE favorizau importatorii individuali, care obisnuiau sa furnizeze automobile uzate de calitate inferioara, care poluau mediul inconjurator. Armonizarea legislatiei romanesti a adus conditii mult mai stricte pentru importuri si, de asemenea, o taxa de mediu legata de puterea motorului si varsta vehiculului.Dacia, in topUn regim de taxare care favorizeaza masinile noi este ceea ce motiveaza romanii sa cumpere automobile nu mai vechi de trei ani. 34% din clientii romani ai AAA AUTO au decis sa cumpere o astfel de masina. Ceea ce este de remarcat, este statistica referitoare la tipul de masina preferat de clienti.
In timp ce dintre clientii unguri ai AAA AUTO doar 16% au cumparat o masina cu motorizare diesel, unul din doi romani a preferat acest tip de motorizare. Raspunsul la intrebarea "care este cea mai populara marca?" este mai mult decat simplu.
Dacia Logan si Dacia Solenza au dominat piata, ocupand primele doua pozitii, la distanta de Renault Clio Symbol si Ford Escort. Oricum, romanii prefera automobile mai ieftine, fata de clientii din tarile vecine, si, de aceea, pretul mediu al celor mai bine vandute masini este de aproximativ 15.000 RON. O Dacia Logan veche de trei ani poate fi achizitionata aici incepand cu 12.500 RON. Alte preferinte de asemenea difera considerabil fata de tarile din jur. Cererea pentru automobile de tip station wagon este minima in aceasta tara, fiecare a treia masina vanduta fiind un model Sedan cu patru usi. Ca regula, culoarea masinii nu este un factor decisiv pentru clientii din Romania. Cu toate acestea, daca trebuie sa aleaga intre modele similare, iar unul dintre acestea este albastru, romanii nu ezita.Experienta de 16 aniAAA Auto a fost infiintata in urma cu aproape 16 ani, extinzandu-se, de-a lungul timpului, din Republica Ceha, unde isi are sediul, catre celelalte tari din regiunea Europei Centrale si de Est. La ora actuala, grupul controleaza o retea de 44 de sucursale, din cinci tari: Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria si Polonia. Conform rezultatelor consolidate, Grupul AAA Auto a vandut in 2006 un total de 61.939 masini rulate si noi, inregistrand vanzari de 348 milioane de euro, in timp ce numarul de angajati a atins, in noiembrie 2007, cifra de 3.750. In viitorul apropiat, grupul intentioneaza sa-si extinda activitatea atat in Peninsula Balcanica, cat si in fostele tari din URSS.