Agentia pentru Strategii Guvernamentale va primi de la buget aproape 53 milioane lei (circa 14 milioane de euro) pentru proiecte de comunicare, informare publica si promovare a imaginii tarii in strainatate, dar si pentru realizarea de productii multimedia in regim propriu, in vederea mediatizarii activitatii Executivului.
Cabinetul Tariceanu a decis, printr-o hotarare adoptata miercuri, ca fondurile alocate Agentiei vor fi utilizate, printre altele, pentru comandarea si efectuarea unor sondaje de opinie, studii de interes public pentru optimizarea politicilor guvernamentale, pentru achizitionarea/realizarea, editarea si difuzarea unor materiale de promovare si informare interna despre Uniunea Europeana, politicile guvernamentale in diverse domenii, precum si la actiuni avand ca scop difuzarea informatiilor despre Romania in lume sau optimizarea politicilor publice. Din aceasta suma, conform unui comunicat al Guvernului, se pot achizitiona si unele servicii de presa interna si externa (abonamente la informatii electronice, presa scrisa, alte publicatii). Comunicatul mentioneaza ca Agentia va folosi acesti bani si pentru "realizarea de productii multimedia in regim propriu, in vederea mediatizarii activitatii Executivului (clipuri publicitare, filme documentare, casete audio si video, compact-discuri, diapozitive, site-uri)". (C.S.)