Renault Nordic, subsidiara producatorului auto francez pe pietele scandinave, si-a inceput activitatea comerciala printr-o retea de 350 de centre de vanzari si service in Danemarca, Finlanda, Norvegia si Suedia, investitia totala fiind de 24 milioane de euro, a anuntat miercuri compania. Subsidiara va avea 170 de salariati, iar reteaua de distributie va include 4.000 de angajati, planul companiei fiind de a creste vanzarile autoturismelor din modelele LCV pe pietele din regiune de la 34.976 de unitati in anul 2006 la 45.000 de unitati in 2009. Renault va lansa in acest an si anul viitor peste 20 de modele pe pietele din Europa de Nord, printre care noua versiune a modelului Laguna, Clio GrandTour si Kangoo in versiune pentru pasageri, dar si pentru marfa. "Sunt incantat ca am reusit sa semnam acorduri cu aproape toata reteaua de distributie din statele nordice. Acest lucru inseamna ca vom incepe operatiunile de vanzare si post-vanzare cu o acoperire puternica (...) Prin reteaua noastra, vom investi pentru a ne extinde afacerile in regiune", a declarat, intr-un comunicat, directorul general al Renault Nordic, Alain Margaritopol. Gama de servicii a subsidiarei include si servicii de finantare pentru clientii producatorului francez, prin Renault Finance Nordic, o filiala a bancii RCI Banque, detinuta tot de Renault. Renault Nordic va avea sediul central la Stockholm, Suedia. La inceputul acestui an, principalul producator auto roman, Automobile Dacia, controlat de Renault, a anuntat ca in 2008 compania va incepe sa exporte autoturisme Logan catre pietele din Scandinavia.