Proiectul necesita investitii de peste 300 de milioane de euro
South Pacific vrea sa inceapa lucrarile in urmatoarele luniPrimarul localitatii Snagov, Musat Apostol, a anuntat recent ca in aceasta la sfarsitul acestei saptamani intentioneaza sa organizeze un referendum prin care sa se decida daca se va construi sau nu un circuit de Grand Prix in oras. Singurul loc disponibil pentru o astfel de constructie este o suprafata de 56 de hectare din islazul comunal, fapt pentru care Primaria are nevoie de votul cetatenilor.
"Acest teren, care reprezinta o portiune din islazul comunal, este proprietate privata a comunei, motiv pentru care nu se poate construi nimic pe el fara acordul localnicilor. Oricum, ca islaz nu este folosit, pentru ca efectivul de animale din Snagov a scazut drastic in ultimii ani, ajungand in prezent la 27 de vaci si 20 de oi. Asa ca preferam sa se construiasca aici un complex comercial si turistic, care sa creeze 3.000 de locuri de munca, dupa spusele investitorului", a declarat primarul.
"In Snagov sunt 4.900 de votanti si, pentru ca referendumul sa fie valabil, trebuie sa se prezinte la vot jumatate plus unul dintre ei. In cazul in care se va vota schimbarea categoriei de folosinta a terenului, vom incepe discutiile cu South Pacific, compania interesata de proiect si, in 30 de zile de la referendum, incepem procesul de autorizare", a completat acesta.
Pe langa autorizatiile necesare pentru orice fel de constructi; South Pacific are nevoie si de o autorizatie din partea FIA, fara de care nu vor putea organiza curse.Venituri anuale de peste 800 de mii de euroReprezentantii firmei si-au propus sa inceapa in urmatoarele luni constructia primului circuit Grand Prix One din Romania. Potrivit dezvoltatorului, circuitul va include o pista de automobilism de 3,8 kilometri, spatii comerciale, showroom-uri, restaurante si un hotel de patru stele, invetitia necesara pentru finalizarea proiectului fiind de peste 300 de milioane de euro. "Acum, in Snagov sunt cam 400 de locuri de munca. Dintre acestea, 150 sunt in primarie, iar cea mai mare parte a celorlalti localnici sunt angajati prin casele celor care si-au facut vile in zona. Foarte multi dintre locuitorii Snagovului, care acum lucreaza in Bucuresti si fac naveta zilnic, se vor intoarce aici", afirma Apostol.
De asemenea, edilul Snagovului a declarat ca, in urma acestui proiect, Primaria va percepe doua taxe, una pentru autorizare si alta pentru drumuri, fiecare dintre ele reprezentand 1% din valoarea investitiei. "Aceasta ar insemna taxe de peste 6 milioane de euro, mai mult decat dublu fata de bugetul actual al primariei", a precizat acesta. In plus fata de acestea va fi perceputa si o alta taxa, anuala, de 1,45 de euro pentru fiecare metru patrat de teren, ceea ce, in opinia Primarului, ar aduce, pentru totalul de 56 de hectare de teren, venituri anuale de 812.000 de euro.Se va construi si un hotel de 4 stele...George Prelea, presedintele companiei de dezvoltatoare, spune ca partea de proiectare a circuitului este finalizata, ea fiind aceeasi in cazul tuturor circuitelor de acest tip din lume. In afara de pista de 3,8 kilometri, pe care se pot organiza curse de Formula 3 si testari de masini, proiectul include si 60.000 de metri patrati de galerii comerciale, care vor fi inchiriate in principal firmelor de haine si accesorii vestimentare si 90.000 de metri patrati, care vor fi destinati amenajarii unor showroom-uri auto si mai multor restaurante si cafenele. Pe langa acestea va mai fi construit si un hotel de 140 de camere, clasificat la patru stele.
"Va fi un complex in care barbatii pot veni pentru curse si pentru testarea masinilor, iar femeile isi pot ocupa timpul la cumparaturi. Vor fi si locuri de joaca pentru copii. Restaurantele si magazinele vor fi preponderent cu specific italienesc. Proiectul va arata identic cu celelalte Grand Prix-uri din lume. Dupa un an de la inceperea lucrarilor, cand circuitul va fi deschis, ne asteptam la incasari anuale de sute de milioane de euro", sustine Prelea.Localnicii nu sunt impresionati...In ciuda afirmatiilor facute de primarul Snagovului, majoritatea localnicilor nu s-au aratat interesati de o astfel de constructie, mai ales ca, spun ei, cele 56 de hectare de teren, la un pret de circa 20 de euro metrul patrat, ar putea insemna 11,2 milioane de euro, suma care ar putea fi impartita si mai apoi investita de catre cei 4.800 de locuitori ai localitatii.
La randul sau, Prelea crede ca proiectul ar aduce in timp beneficii mult mai mari populatiei Snagovului, deoarece acesta ar atrage un numar important de turisti.
Circuite Grand Prix One exista la Viena, Roma, Milano, Barcelona sau Londra, iar in urmatorii ani vor fi amenajate piste si in Bilbao, Pescara, Singapore, Zagreb, Split, Bangkok, Sidney si Auckland.
Compania South Pacific Group este controlata de trei oameni de afaceri australieni si are in derulare, in diferite stadii de executie, patru proiecte rezidentiale, care vor totaliza 550 de locuinte, in localitatea Tunari, de langa Bucuresti. La proiectul Grand Prix One, alaturi de compania mentionata participa si Jeffrey Moss, tot un om de afaceri australian.
Cu toate acestea, un astfel de proiect nu poate fi construit de orice firma ce se arata interesata. De exemplu, circuitul ce a avut loc in luna mai in Bucuresti a fost construit de arhitectul de origine germana Herman Tilke, unul dintre putinii astfel de constructori autorizati din intreaga lume.